İçeriğe Yönlendir
Şener Yener

Fiat Bravo mercekli fara xenon

Recommended Posts

Şener Yener

Merhaba;

Benim aracım yeni fiat bravo.Aracım kendiliğinden mercek fara sahip ancak farları xenon değil.Serviste xenon far sordum H1 6000K var dediler.Ancak yukarda nalatıldığı üzere D2S veya D1S orjinal xenon denilmiş.Benim yurtdışından getirtme imkanım var.Ancak hangi ampül tipi aracıma daha uygun bilmiyorum.Dahası piyasada satılan h1-h7-h11 gibi xenon kitleri daha mı kalitesiz oluyor?

Bir de benim farlarım dediğim gibi mercekli o yüzden sadece d2s ampül almam yeterli mi yoksa komple set mi almam gerekiyor?

Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Servisin dediği doğru. H1 tipinde xenon kit taktırman lazım şu anki farına sadece bu uyar.

Mercek olunca far xenon olur diye bir kural yok. Mercekli olsa da senin farın halojen tipinde bir far, orjinal xenon olsaydı D2S kullanabilirdin.

post-5-1260351638_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Burak Şahin

Arkadaşlar herkese iyi geceler...

Fiat Bravo 2009 model marka aracım var. Mercekli farlara sahip bu araca xenon kit uygulaması ile xenon uygulaması gerçekleştirdim. Son zamanlarda aydınlatmada fark ettiğim bir durum var. Işıkta hafif bir titreme var. Bunu neden yapar? Xenonların markası "automotivasyon" isminde bir marka. Fiat yetkili servisinde takıldı. Garanti bozulmasın diye orada taktırdım. Konu hakkında görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Herkese saygılar...

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Şki farda da titreme var mı... Xenon'dan önce bu sorununuz varmıydı.. ?

Rolantide mi yapıyor... ?

İletiyi paylaş


Link to post
Burak Şahin
Şki farda da titreme var mı... Xenon'dan önce bu sorununuz varmıydı.. ?

Rolantide mi yapıyor... ?

Dururken hiç farketmedim. Ancak giderken titremeyi hissediyorum. Titreme derken aracın sarsılması ile oluşan titremeden ziyade, ışığın çok hızlı olarak voltajının azalıp düzelmesi gibi bir titremeden bahsediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Kırpma meydana geliyorsa balastla ilgili sorun olması muhtemel. Ama xenon ampulun ışığının kısılıp azalması şimdiye kadar pek duyduğum bişey değil. Gözlerinin alışmaması sözkonusu olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek
Dururken hiç farketmedim. Ancak giderken titremeyi hissediyorum. Titreme derken aracın sarsılması ile oluşan titremeden ziyade, ışığın çok hızlı olarak voltajının azalıp düzelmesi gibi bir titremeden bahsediyorum.

Xenon ampuller küçük voltaj değişmelerinden kolay kolay etkilenmezler..

Her iki farınızda da oluyor mu buna bi dikkat edin..

Muhtemelen balasttır..

İletiyi paylaş


Link to post
Burak Şahin
Kırpma meydana geliyorsa balastla ilgili sorun olması muhtemel. Ama xenon ampulun ışığının kısılıp azalması şimdiye kadar pek duyduğum bişey değil. Gözlerinin alışmaması sözkonusu olabilir.

Evet gözlerimden olabilir, ancak bu, gözlerimin aşırı dikkatli olmasından kaynaklanıyor da olabilir. Normalde kimse dikkatli bakmadığı zamam bunu göremiyor ve durduğu zaman araç bunu yapmıyor. Ya da araç dururken hiç dikkat etmedim. Haliyle etmemiş olabilirim çünkü araç durunca farlarını kapatıyor :) Her neyse, problemi tekrar açıklayacak olursam, hani evde voltaj azalması olurda, amplünüzdeki ışık çok kısa süreliğine verdiği ışığı kısar ve tekrar voltaj gelince normale döner. Tabi bunlar milisaniyelik hızlarda olur... Şşte benimkisi de bundan. Ancak bu çok hızlı bir sürede oluyor ve ışığın kısılıp normale dönmesini çok çok dikkatli bakınca görüyorsunuz. Bu aracın elektrik tesisatından problem yaratır mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Balastların birini ya da ikisini birden değiştirerek sonucu izleyin. Gerçi sorunun ampulde olma ihtimali de var, tek tarafın balast ve ampulünü de değiştirip karşılaştırabilirsin. Elektrik sorunu oluşturacağını sanmam sigortalı olması lazım kitin.

İletiyi paylaş


Link to post
Burak Şahin
Balastların birini ya da ikisini birden değiştirerek sonucu izleyin. Gerçi sorunun ampulde olma ihtimali de var, tek tarafın balast ve ampulünü de değiştirip karşılaştırabilirsin. Elektrik sorunu oluşturacağını sanmam sigortalı olması lazım kitin.

Hangi tarafın titreme yaptığını bilmiyorum aslında. Bunu tespit etme şansım da yok. En iyisi sevise gidip durumu anlatmak ama o zaman da biz titremeyi göremiyoruz diyeceklerinden eminim... Neyse benim iş yatar anlaşılan :)

tarihinde Burak ?ahin tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
İlker Yüksel

Arkadaşlar şuanki aracım yeni bravo üstünde halojen mercek var fakat alman malı philips 4300k xenon var. Geceleyin içeriden görünüş süper ancak dışarıdan beyazsı+sarımsı bir görüntüsü var. Ancak Bmw ve meganelarda 4300k xenon olmasına rağman ileriden morumsu bir görüntü veriyor. Bunu nasıl elde edebilirim. Fiat bravonun orjinal xenonlu halide var ben fabrikadan orjinal xenon far ve ampülleri geitrirsem montaj yapabilirmiyiz ne kadar sağlıklı olur ve bu megane bmw görüntüsü elde edilebilirmi?

İletiyi paylaş


Link to post
İlker Yüksel

bana bu konuda yardımcı olacak kimse yokmu???????

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Forum sakin mi bu aralar herkes dönmedi mi tatilden ? :(

4300K normalde sarımsı beyaz yanar. Ancak orjinal xenon merceklerdeki optik yapı ve kesilme çizgisi nedeniyle mavi-mor efektler daha baskındır. Senin merceğin halojen yapıda olduğu için hiç bir zaman orjinal xenon merceğin görüntüsü ve performansına ulaşamazsın. http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=1155 linkinde detaylı bilgi var.

Orjinal xenon farlarından taktırırsan istediğin sonuca ulaşman mümkün. Tabii ki maliyeti oldukça yüksek olur. Daha evvel benzer adaptasyonu yapmış kişilerden bilgi toplamak lazım, forumda öyle bir geri dönüş olmadı. Takılmasına takılır da, beyni uyarı verir mi vb. konular var.

Alternatif olarak 6000K kullanabilirsin ama o zaman da aydınlatman düşer.

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı
bana bu konuda yardımcı olacak kimse yokmu???????

o goruntu merceklerden kaynaklanan, mercek siperinde olusan efekttir. valeo, koito merceklerde daha belirgin, hellalarda ise hemen hic yok. sizin mercekler halojen oldugu icin xenona zaten uygun degil. yeni xenon far alsaniz da, egerki icinde kullanilan mercekler hella olursa yine cok bir fark gormezsiniz. ya alacaginiz farin icinde kullanilan mercegin markasini ogrenip oyle alin ya da en garantisi, var olan farlariniza bir cift valeo yahut koito mercek montaji yaptirin.

not: Selcuk Bey ile ayni anda cevap yazmisiz. :( cevap yazdigini gorseydim yazmama gerek kalmazdi. neyse, Ilker arkadasimiz "cevap vermediler" demez en azindan. baksana, millet hizli cevap vermek icin yarisiyor, ust uste ayni vakitte iki cevap birden var. :)

tarihinde Muhammed And? tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
İlker Yüksel

Ya biraz önce daha plakası bile takılmamış 2011 honda accord ile benim aracı yan yana çektik onda orjinal far yıkamalı xenon var bende philipsin alman malı 4300klevin xenonu var 100 metre ileriden baktığımızda her ikiside beyaz olan aracı ayırt edemedik. Acaba bravolardaki mercek bu kadar kalitelimi?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Karşıdan bakarak kaliteli farı ayırt edemezsin, ancak görüntüsünü kıyaslayabilirsin ki o da pek tutarlı olmaz. Fara nereden baktığına göre bile değişir. Şki aracı da zifiri karanlıkta bol bol kullan, o zaman accordu alkışlamaya başlarsın.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
İlker Yüksel
Karşıdan bakarak kaliteli farı ayırt edemezsin, ancak görüntüsünü kıyaslayabilirsin ki o da pek tutarlı olmaz. Fara nereden baktığına göre bile değişir. Şki aracı da zifiri karanlıkta bol bol kullan, o zaman accordu alkışlamaya başlarsın.

Dün servisden(onlarda TOFAŞA sormuşlar) aradılar farları değiştebilirsin ancak yükseklik ayarın çalışmaz dediler birde lenslerin her iki far grubundada aynı olduğunu sölediler illa istersem 1100tl far başına ampül başınada 400 tl istediler. Doğruluk payı varmıdır?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Yükseklik ayarı çalışmaz çünkü halojen ve xenon farların seviye motorları prensip olarak farklı. İstisnai olarak takılabilen farlar olabiliyor ancak bunu denemeden anlamak imkansız.

Halojen ve xenon lensler dıştan aynı gibi görünür ancak daha önce dediğim gibi içerisi farklı :D

Fiyat uçukmuş. 10 metreden çekilmiş beyaz bir duvar fotoğrafı alalım ne kadar sarıymış merak ettim ?

En mantıklı seçenek iki tane 6000K ampul takıp devam etmen gibi görünüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Burak Şahin

Arkadaşlar,

Benim 2009 model Fiat Bravom var. Farlar mercekli H1 halojen. Hali hazırda ben farlarda 6000k değerinde xenon kit kullanıyorum. Performanslarından memnun olmamla birlikte, uzun ampüllerin yetersiz kaldığını düşünmekteyim. Bu nedenle bixenon'a geçiş yapmak istiyorum. Benim araba elektriği ve xenon montajı konusunda hiç bir teknik bilgim yoktur. Bunu da önceden belirtmek isterim.

Şimdi orijinal hella D2s merceklerini zaman zaman internette bulabiliyoruz. Ben, aracımın farlarındaki mercekleri söküp, yerine ise bu tarz mercekleri takabilir miyim? Montajı/ takılması kolay mıdır? Bu işlemi kimlere yaptırmamı önerirsiniz? Montajın maliteyi ne kadardır? D2s mercek bulduk diyelim. Bunun için D2s ampül almak yeterli midir? D2s ampülleri mevcut ballastlarıma kullanabilir miyim yoksa ballastların da değişmesi gerekir mi? Almayı planladığım D2s merceklerinde ampülü tutması gereken mekanizmalar üzerinde bulunur mu, yoksa ekstradan parça almam gerekir mi? Ayrıca bixenon için çalışma prensibi esnasında aracın tesisatında mevcut düzene göre nasıl bir değişiklik yapılması gerekir? Hali hazırdaki farlarımdaki far yükseklik fonksiyonum, merceklerin bixenon'a dönüştürülmesi ile birlikte kullanılabilecek mi yoksa devre dışı mı kalacak?

Bir de yazmışken şunu da sorayım; Eğer ki bixenon dönüşüm bir şekilde olmuyor ise, ampüllerimi 4300k'ya çevirmek istiyorum. Bu bağlamda mevcut ballastlarım ile 4300 k ampül kullanabilir miyim? H1 4300k ampülleri nereden alabilirim? Intenrette satanlar var ama emin olamıyorum kalitesinden...

Vereceğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

Saygılar

tarihinde Burak Şahin tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Burak bey merhaba Yeni hella d2s bi-xenon mercekler hem boyutları hemde montaj kolaylığı açısından uygundur.Mevcut balastlarınızı D2S ampul adaptörü ile kullanabilirsiniz.Hella mercekleri alırken ampul tutucusunu mutlaka isteyin onlarsız olmaz.Bi-xenon mercek adaptasyonu mutlaka zor olacaktır ama elektrik bağlantısı o kadar zor değil.Sizi uğraştıracak kısım far camının açılması ve yeni merceğin eskisinin yerine tam oturması aksi halde far yükseklik ayarınız çalışmaz hale gelebilir.Biraz el beceriniz ve cesaretiniz varsa üstesinden gelirsiniz ama ilk defa mercek montajı yapacak arkadaşlara tavsiyemiz mutlaka çıkma far üzerinde uygulama yapılmasıdır.Kolay gelsin paylaşımlarınızı bekliyoruz...

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Burak Şahin

Mahmut bey size aslında bugün bir e-posta da göndermiştim konuyla ilgili. Cevabınız için teşekkür ederim. Montaj işimden pek anlamam çünkü bu işi hiç yapmadım. Hiç yapmadığım işe bulaşmak istemem, çünkü muhtemelen işi bozarım. İşi bilen bir ustaya bunu yaptırtmam lazım ve başında durup görerek öğrenmem gerek. Başka yolu yok gibi gözüküyor.

Geri gelelim merceklerin montajına. Bu merceklerden internette buldum. Ancak farıma uyup uymayacağını bilmiyorum. Zira belirttiğim üzere far da halojen mercekleri var. Bu halojen mercekleri yerinden söküp D2s/D1s merceği yerine oturtabilir miyim? Merceğin değişimi için farın açılması şart mıdır?

tarihinde Burak Şahin tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
İlker Kemal

Bravo farının içindeki bosch marka H1 merceği çıkartıp ,farın iç yapısını ve mercek kapağını bozmadan hiçbir bi-xenon merceği takamazsınız..

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Arkadaşlar,

Benim 2009 model Fiat Bravom var. Farlar mercekli H1 halojen. Hali hazırda ben farlarda 6000k değerinde xenon kit kullanıyorum. Performanslarından memnun olmamla birlikte, uzun ampüllerin yetersiz kaldığını düşünmekteyim. Bu nedenle bixenon'a geçiş yapmak istiyorum. Benim araba elektriği ve xenon montajı konusunda hiç bir teknik bilgim yoktur. Bunu da önceden belirtmek isterim.

Şimdi orijinal hella D2s merceklerini zaman zaman internette bulabiliyoruz. Ben, aracımın farlarındaki mercekleri söküp, yerine ise bu tarz mercekleri takabilir miyim? Montajı/ takılması kolay mıdır? Bu işlemi kimlere yaptırmamı önerirsiniz? Montajın maliteyi ne kadardır? D2s mercek bulduk diyelim. Bunun için D2s ampül almak yeterli midir? D2s ampülleri mevcut ballastlarıma kullanabilir miyim yoksa ballastların da değişmesi gerekir mi? Almayı planladığım D2s merceklerinde ampülü tutması gereken mekanizmalar üzerinde bulunur mu, yoksa ekstradan parça almam gerekir mi? Ayrıca bixenon için çalışma prensibi esnasında aracın tesisatında mevcut düzene göre nasıl bir değişiklik yapılması gerekir? Hali hazırdaki farlarımdaki far yükseklik fonksiyonum, merceklerin bixenon'a dönüştürülmesi ile birlikte kullanılabilecek mi yoksa devre dışı mı kalacak?

Bir de yazmışken şunu da sorayım; Eğer ki bixenon dönüşüm bir şekilde olmuyor ise, ampüllerimi 4300k'ya çevirmek istiyorum. Bu bağlamda mevcut ballastlarım ile 4300 k ampül kullanabilir miyim? H1 4300k ampülleri nereden alabilirim? Intenrette satanlar var ama emin olamıyorum kalitesinden...

Vereceğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

Saygılar

Forumumuzda usta/montajcı/dükkan önerisi yapılmıyor. Kendiniz yapacaksanız yardımcı olabiliriz (ki çoğu cevaplanmış) , değilse ilgili mesajlar silinecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Forumumuzda usta/montajcı/dükkan önerisi yapılmıyor. Kendiniz yapacaksanız yardımcı olabiliriz (ki çoğu cevaplanmış) , değilse ilgili mesajlar silinecektir.

Kusura bakmayın Selçuk bey tamamen unutkanlıktan tekrarının olmaması için daha dikkatli olurum... :hiaa:

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Peki Mahmut Bey :)

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...