• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir. Merceksiz fara takılan xenon kitler diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta ve trafikte tehlike oluşturmaktadır. Bu kitlerin aydınlatmaya da hiçbir katkısı yoktur. Xenona çevrim metodları ile ilgili detaylı bilgi Halojenden xenon / bi-xenona dönüşüm metodları linkinde bulunmaktadır. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bilgimizi ve tecrübemizi sadece D2S/D1S xenon mercek montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. Vereceğiniz cevaplarda bu kurala uymanızı rica ederim.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Selçuk Keleş

Otomobil aydınlatmasının tarihçesi

Recommended Posts

Selçuk Keleş    1.692
Selçuk Keleş

1908 :

Otomobilde dinamonun kullanılmaya başlanması ile birlikte elektrikli ampuller de kullanılmaya başlandı. Bu ampullerin en kötü yanı aniden ve sıkça bozuluyor olmasıydı.

Farda ışığı yola direkt olarak yansıtan parabolic aynalar kullanılıyordu. Işığın dağılımı o kadar kötüydü ki, geceleyin karşılaşan iki otomobilden biri durmak zorunda kalıyordu.

post-5-1259915897_thumb.jpg

1917 :

Özel kaplamalı metal reflektör ve yeni ampul soketlerinin kullanılmaya başlanması. Bu reflektörlerde daha gelişmiş odaklama ayarları yapılabiliyordu.

1919 :

Kısa ve uzun far için ayrı reflektörler kullanılmaya başlandı. Bu düzenleme ile birlikte ışığın dağılımı sorunu da kısmen çözülmüş oldu.

1926 :

Stop lambası kullanılmaya başlandı.

post-5-1290336745.jpg

1931 :

Ön sis farı kullanılmaya başlandı. Sis farı özel optik yapısı ile kısa farın aksine yüzeyi aydınlatıyor, ışığın siste geri yansımasını engelleyebiliyordu.

post-5-1259915901_thumb.jpg

1945 :

Asimetrik ışık deseninin kısa farlarda kullanılmaya başlanması ile yolun sağ tarafına daha fazla ışık yansıtılması sağlanarak karşıdan gelen trafiğin üretilen ışıktan rahatsız olması engellendi.

1948 :

Statik viraj farı ilk defa Tucker Torpedo'da kullanıldı.

1958 :

BM Avrupa Ekonomik Komisyonu (UNECE), otomobil aydınlatmasının üye ülkeler tarafından uyulması gereken tüm standartlarını belirledi.

1962 :

Otomobil aydınlatmasında kullanılan ilk halojen ampul olan H1 üretildi.

post-5-1290336271.jpg

1966 :

Arka sis farı kullanılmaya başlandı.

1967 :

H3 ampul üretildi.

post-5-1290336277.jpg

1971 :

H4 ampul üretildi.

post-5-1290336282.jpg

1974 :

3. stop lambasının gerideki sürücüyü daha iyi uyardığı bir psikolog tarafından keşfedildi.

Elektrikli far seviye ayarlama mekanizması kullanılmaya başlandı.

1983 :

Elipsoidal (mercekli) far üretildi.

post-5-1290338977.jpg

1988 :

Free form (şeffaf) far üretildi.

post-5-1259915908_thumb.jpg

1992 :

Xenon far ilk defa BMW 7 serisinde kullanıldı.

H7 ampul üretildi.

Led'li 3. stop lambası ilk defa BMW 3 Cabrio'da kullanıldı.

post-5-1290336291.jpg

1993 :

Şeffaf ön camlı free form far üretildi.

1994 :

Daha gelişmiş aydınlatma sistemlerinin geliştirilmesi için üye firmalar Eureka E!1403 projesi altında çalışmalara başladılar.

1997 :

Mavimsi ışık veren ampuller ve Xenon gazı içeren yüksek performanslı halojen ampuller üretildi.

1999 :

H8, H9, H11 ampulleri üretildi.

post-5-1259915912_thumb.jpg

2000 :

Bi-Xenon far ilk defa Saab 9.5 serisinde kullanıldı.

2002 :

Eureka E!1403 projesine bağlı olarak statik ve dinamik viraj farlarının çalışmaları hız kazandı.

Led'li far geliştirme çalışmaları hız kazandı.

2003 :

Viraj farları Avrupa ülkelerinde kullanılmak üzere onay aldı.

Led'li park ve gündüz farı (DRL) ilk defa Audi A8'de kullanıldı.

Statik ve dinamik viraj farı ilk defa Opel Signum'da birlikte kullanıldı.

2005 :

Yasal yeterliliğe sahip ilk Led'li kısa far prototipi üretildi.

2006 :

Değişken elektromotor teknolojisi ile tüm adaptif fonksiyonlarını gerçekleştirebilen far ilk defa Mercedes Benz E sınıfında kullanıldı.

post-5-1259915917_thumb.jpg

2007 :

Tüm fonksiyonları Led'le çalışan far ilk defa Audi R8'de kullanıldı.

Civasız ampul kullanılan bi-xenon far ilk defa Toyota Auris ve Audi A5'te kullanıldı.

post-5-1290330271.jpg

2008 :

Farlar için geliştirilen Led'lerde 1000 lümen bariyeri aşıldı.

BM Avrupa Ekonomi Komisyonu (UNECE) 2011'den itibaren gündüz farı kullanımını standart haline getirme kararı aldı.

post-5-1290332098.jpg

2009 :

Dinamik uzun far ilk defa Mercedes Benz E serisinde kullanıldı. Sistem ön camda bulunan kamera aracılığıyla karşıdan gelen veya önde giden araçları algılıyor, göz kamaştırmaması için ışık desenini sürekli bu araçların gerisinde konumlandırabiliyordu.

post-5-1290334469.jpg

2010 :

Tamamen ledlerden oluşan adaptif far ilk defa Mercedes CLS'de kullanıldı.

Yeni xenon ampul tiplerinin (D5S/D6S/D7S) geliştirilme çalışmaları başladı.

post-5-1290335106.jpg

2013 :

Matrix led far sistemi ve sıralı sinyal lambası ilk defa Audi A8'de kullanıldı.

Tamamen ledli farlar C sınıfında görülmeye başlandı. (Seat Leon, Peugeot 308)

25W'lık yeni xenon farlar (D5S/D6S/D8S) farklı sınıflarda görülmeye başlandı. (VW Beetle, Mini Cooper, Kia K3, Ford Focus ST)

post-5-0-39921600-1413117081_thumb.jpgpost-5-0-34138600-1413117196_thumb.jpg

2014 :

Lazer ilk defa BMW i8'in uzun farında kullanıldı. Bu sayede %75 daha az yer kullanılarak %70 performans artışı elde edildi.

2016 :
Halojen ampul performansı standarta göre %130 artışa ulaştı.
İki kademeli (25W/35W) xenon ampul geliştirildi.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap