• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda merceksiz farlara xenon takılması ve H1/H4/H7 tipi xenon kitlerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir. Merceksiz fara takılan xenon kitler diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta ve trafikte tehlike oluşturmaktadır. Bu kitlerin aydınlatmaya da hiçbir katkısı yoktur. Xenona çevrim metodları ile ilgili detaylı bilgi Halojenden xenon / bi-xenona dönüşüm metodları linkinde bulunmaktadır. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bilgimizi ve tecrübemizi sadece D2S/D1S xenon mercek montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. Vereceğiniz cevaplarda bu kurala uymanızı rica ederim.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Volkan Karaosmanoğlu

Park - plaka ledlerinde arıza ışığını önleme - 5W bağlantı

Recommended Posts

Volkan Karaosmanoğlu    0
Volkan Karaosmanoğlu

herkese selamlar..bugün plakalik ampüllerimi değiştirerek beyaz led taktim ama kisa farlari açip plakalik işşikari devreye girer girmez işik ariza işaretim yaniyor..bunun oraya 100ohmluk direnç bağlanarak halledilebilieceği gibi bir çözümü vardi ancak pek hatirlayamadiğim için size danişmak istedim

İletiyi paylaş


Link to post
Adnan Salimova    0
Adnan Salimova

selam arkadaslar..

aracima takmis oldugum led ampuller ariza lambasi yakiyor..

bu ariza lambasini söndürmek ŞcŞn bŞr çözüm varmidir?

ledlerŞn isigindan da cok memnunum cikarmak ŞstemŞyorum acikcasi..

tesekkurler

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    591
Mehmet Özyürek

Devreye gizli bir yere küçük watta ampulü paralel bağlayın...

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Duran    1
Mehmet Duran
Devreye gizli bir yere küçük watta ampulü paralel bağlayın...

aslında benim leddeki amacım sadece görüntü değil aynı zamanda aküden çekilen akımı azaltmak.. ... dolayısıyla, halojenin çektiği akımı led yoluyla düşürmek istiyorsak ama aynı zamanda arıza lambasını da yaktırmak istemiyorsak en kolay çözüm kadrandaki arıza lambasını sökmek mi? :D:)

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    149
Mustafa Bağseven

Evet tek çare o:)

İletiyi paylaş


Link to post
Ceyhun Okay    0
Ceyhun Okay

röle denilen biseyde yapiyorlar her elektrici yapar (sanirim)

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek    591
Mehmet Özyürek

Role ile arıza lambasını ancak güçlendirriz :good1:

İletiyi paylaş


Link to post
Süleyman Öziş    1
Süleyman Öziş

Arkadaşlar malesef aynı problemden bende müzdaribim, 2010 model bir fiat fiorinom var park lambalarını 6smd ledli t10 ile değiştirdim, arıza lambası malesef yanıyor. Eski klasik 5W lık ampüllerimin 1 tanesi 0,36A akım çeker iken bahsettiğim ledler 27.3mA akım çekiyor :unsure2: neredeyse 10 katı kadar daha az :unsure2: sistemde lambalar ölü diye uyarı verip duruyor. Ledler fazla akım çekse sorun değil + uca konacak seri bir dirençle uygun değere getirilerek çözüm sağlanabilir. Ben sağ ve sol kapıdaki sinyal lambalarını devre dışı bırakıp onlarada led takarak park lambalarına bağlamayı düşünüyorum. 27,3mA x 4 olacak :D yine yeterli değil son olarak farların içine yine parklara bağlı olmak kaydı ile şerit led ile uygun değeri yakalayabileceğimi düşünüyorum. Ledler iyi hoşta bu kadar enerji canlısı olmaları bazen can sıkabiliyor. Bir diğer ihtimal çeşitli kaynaklar sanayide beyin teoride ECU olarak geçen bu kontrollü yapan ünitede yapılabilecek çeşitli kodsal düzenlemeler ile sorunun düzeltilebileceği kanısında (not araç garantili) neredeyse imkansız :D

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Kemal Oflazca    0
Mustafa Kemal Oflazca

Aracımın park, plaka, bagaj, tavan, kapı içi, vs. aydınlatmalarını beyaza çevirmek istiyorum ve en basit ve ucuz çözüm olan LED'li ampül kullanmayı düşünüyorum. Ancak hangileri arıza ışığı yakacak bilmiyorum. Bunu tespit etmek için basitçe herhangi bir ampülü yerinden söküp yuva boş halde aracı çalıştırır ve hata mesajı almazsam LED ampülde de sorun yaşamayacağım diyebilir miyim?

Sanırım büyük ihtimalle parklar (veya niyetlenirsem sinyaller) hata verecek. Araçta C5W, W5W, P21W, PY21W ve PY21/5W tipi ampüllerin hepsi değişik yerlerde kullanılmış. Bu ampül tiplerinde arızayı engelleyebilecek şekilde direnç ilaveli hazır LED ampül bulabilir miyim?

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı    0
Muhammed Andı
Aracımın park, plaka, bagaj, tavan, kapı içi, vs. aydınlatmalarını beyaza çevirmek istiyorum ve en basit ve ucuz çözüm olan LED'li ampül kullanmayı düşünüyorum. Ancak hangileri arıza ışığı yakacak bilmiyorum. Bunu tespit etmek için basitçe herhangi bir ampülü yerinden söküp yuva boş halde aracı çalıştırır ve hata mesajı almazsam LED ampülde de sorun yaşamayacağım diyebilir miyim?

ariza tespiti; cekilen amper yerine, devre tamamlamaya dayali calisiyorsa tam olarak diyemezsiniz. devre tamamlamaya dayali ariza tespitinde ampulu soktugunuzde isik yanar ama ledi taktiginizda devre bir sekilde tamamlandigi icin yanmaz. ampere dayali ise ampulu de sokseniz, ledi de taksaniz; devrede kendisi icin yeterli amperi goremediginde ariza isigi yanar.

ancak ampulu soktugunuz halde ariza isigi yanmiyorsa o bolge icin ariza tespiti zaten yapilmiyordur ki, sadece o bolge icin evet, led ampulde de sorun yasamazsiniz diyebilirsiniz.

tarihinde Muhammed And? tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı    6
Recep Yazıcı
Aracımın park, plaka, bagaj, tavan, kapı içi, vs. aydınlatmalarını beyaza çevirmek istiyorum ve en basit ve ucuz çözüm olan LED'li ampül kullanmayı düşünüyorum. Ancak hangileri arıza ışığı yakacak bilmiyorum. Bunu tespit etmek için basitçe herhangi bir ampülü yerinden söküp yuva boş halde aracı çalıştırır ve hata mesajı almazsam LED ampülde de sorun yaşamayacağım diyebilir miyim?

Sanırım büyük ihtimalle parklar (veya niyetlenirsem sinyaller) hata verecek. Araçta C5W, W5W, P21W, PY21W ve PY21/5W tipi ampüllerin hepsi değişik yerlerde kullanılmış. Bu ampül tiplerinde arızayı engelleyebilecek şekilde direnç ilaveli hazır LED ampül bulabilir miyim?

Hazır direnç ilaveli LED ampul bulamazsınız. Sizinde tahmin ettiğiniz gibi sinyaller ve belki parklarda hata verebilir. Bunlarda bir şekilde aşılabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven    149
Mustafa Bağseven

Kendın dirençle takviye yapmalısın.Tabi burda matematik ve fizik bilgisi giriyor işin içine

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.725
Selçuk Keleş
Aracımın park, plaka, bagaj, tavan, kapı içi, vs. aydınlatmalarını beyaza çevirmek istiyorum ve en basit ve ucuz çözüm olan LED'li ampül kullanmayı düşünüyorum. Ancak hangileri arıza ışığı yakacak bilmiyorum. Bunu tespit etmek için basitçe herhangi bir ampülü yerinden söküp yuva boş halde aracı çalıştırır ve hata mesajı almazsam LED ampülde de sorun yaşamayacağım diyebilir miyim?

Bence diyebilirsin.

Sanırım büyük ihtimalle parklar (veya niyetlenirsem sinyaller) hata verecek. Araçta C5W, W5W, P21W, PY21W ve PY21/5W tipi ampüllerin hepsi değişik yerlerde kullanılmış. Bu ampül tiplerinde arızayı engelleyebilecek şekilde direnç ilaveli hazır LED ampül bulabilir miyim?

Sinyaller ilk başta flaşörde sorun çıkaracaktır ama o W değerine eşit led oluşturman çok zor.

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı    6
Recep Yazıcı

Bu arada LED ampul seçimi aşamasına gelirseniz ; her tarafında LED olan bir ürün seçin. Yani sadece önünde led olan değilde yanlarındada LED olan bir ürün. Aksi halde reflektör kullanılamıyor ve aydınlatma yetersiz oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Süleyman Öziş    1
Süleyman Öziş

Sakın yaptığım hataya düşmeyin park lambalarıma (far içi) 5W olanların yerine smd ledli ile değiştirdim birine paralel olarak 10 Ohm 5W uyanığızya orjinal ampül 5W bizde çat taktık hemen 5W lık seramik direnci 10 saniyelik çalışma periyodu sonunda dirençden koku elle müdahale deri direncin üzerinde :):angry: Parklarda oluşabilecek sorunları çözmek için 10 Ohm + park sistemine bağlı olan 2x5W fardakiler + stoplardaki + plaka lambalrı nın toplam W değerine göre bir direnç tercih etmeniz ki bu durumda 50W gibi bir değer çıkıyor aşağı yukarı.

İletiyi paylaş


Link to post
Recep Yazıcı    6
Recep Yazıcı
Sakın yaptığım hataya düşmeyin park lambalarıma (far içi) 5W olanların yerine smd ledli ile değiştirdim birine paralel olarak 10 Ohm 5W uyanığızya orjinal ampül 5W bizde çat taktık hemen 5W lık seramik direnci 10 saniyelik çalışma periyodu sonunda dirençden koku elle müdahale deri direncin üzerinde :):angry: Parklarda oluşabilecek sorunları çözmek için 10 Ohm + park sistemine bağlı olan 2x5W fardakiler + stoplardaki + plaka lambalrı nın toplam W değerine göre bir direnç tercih etmeniz ki bu durumda 50W gibi bir değer çıkıyor aşağı yukarı.

5W ampuller için 10 Ohm değilde 27 Ohm /10W takmalıydınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.319
Oktay Toker

dün oto aksesuarcıya gittim gündüz farım için sis lambası kutularına baktım bu arada gözüme bu park ampulleri için kullanılan led ampuller dikkatimi çekti.bunlar yeni gelmiş çinden belliydi.teyidde edildi zaten firma çalışanı tarafından.artı eksi uçlarına 3 tane 47ohm drenç smd 5wattlık gibi duruyıdu paralel baglanmış.eski notebook anakartlarıındada aynı tipte drençlerden vardı 5wattlıktılar.yani tavsiye edilen yüksek watttaki sogutuculu drencin görevini yapıyor.ama sanırım bu ledlerin dayanıksız olmaları galiba bu ve lede baglı olan drenç oldukca düşüktü beyaz lede 220ohm drenç baglanmıştı.3 tane 47ohm 15ohm civarı eder toleransıda hesaba katarsak.sorun şuki her bilgisayar kontrollü araç bu ohm degerini kabul etmeyebilir buna dikkat çekmek istiyorum çünki 5watt lık bir ampul minumum 2.5 ohm civarında bir degere sahip bi kaç çeşit ampul ölçümünden den sonra en düşük deger buydu.bazı arçlar belki bu degeri kabul eder hata vermez bazı araçlarda 5wattlık bir ampul yandıgı andan itibaren degişken ohm degerini kabul eder buda yaklşık 6ohm civarı gibi bişeydir iki katı degerine gelir ısınınca bunun üstü telin kopması demektir.ampulde watt oranı arttıkca ohm degeri düşer 20wattlık bir ampul 1.2 ohm civarıdır bunun ısılı haldeki ohm degeri 3ohm diyelim ve araç bu ohm degerine göre ikaz ışıgının kararını verir bu degerlerin toleransını alırsak buda 7ohm maximumdur bunun üstü arıza ışıgının yanması demektir ama bu her araç için aynı degildir bunu unutmayalım.umarım birazcık fikir verebildim arkadaşlar.hatam varsa düzeltmenizi rica ederim.yazım hatam hariç.

akım olarak düşünüyorsanız olayı birde deneme amaçlı 1watt power led i 33ohm 10watt lık drençle deneyin driverli olmaz yine yanar ikaz.akıma göremi ohm degerine göremi yakıyor belli olur.veya piyasada 80ma lik 10mm led var 4 voltluk ona drenç baglayın 220ohm 1watt lık daha dğşük drençte olur yanmaz led merak etmeyin.power ledde yanmaz korkmıyalım.bu olay bu şekilde çözülcektir diye düşünüyorum.ben yakın sürede deneme yaparım yazarım sizde yapın hepimiz ögrenelim derim.

benim bildigim şu ana kadarki elektronik devrelerden akıma göre bilgi alınmıyor akımın çekildigi ve olması gereken güce ulaştıgındaki ohm degeri drenç degeri baz alınarak hata mesajı yada tamam saglam mesajı alınıyordu.bunun farlı olma olasılıgıda var onuda ben bilmiyorum duymadımda.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sercan Keklik    2
Sercan Keklik

mtec t10 ampul yakmıyor arıza lambası oda ledli degil digerleri hep yakıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.319
Oktay Toker
mtec t10 ampul yakmıyor arıza lambası oda ledli degil digerleri hep yakıyor

içinde flaman olan her cins ampulu tak arıza lambası yakmaz.ledin her çeşidini tak arıza lambası yakar bunuda sadece paralel baglı drençle çözebliyosunuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Yusuf Gür    3
Yusuf Gür

25 ohm 25 watt aluminyum soğutuculu direnci paralel bağlarsanız çıkışa istediğiniz ledi takabilirsiniz arıza ışığı yakmaz

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.319
Oktay Toker
25 ohm 25 watt aluminyum soğutuculu direnci paralel bağlarsanız çıkışa istediğiniz ledi takabilirsiniz arıza ışığı yakmaz

+1

hatta bulabiliyorsanız iki tane 47ohm 50wat alıp paralel baglayın drenç watt degeri yükselir ısınma daha az olur.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Ozan Kar    10
Ozan Kar

teorik olarak 5W bağlamamız yeterli değilmi? neden 25 yada 47?

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.319
Oktay Toker
teorik olarak 5W bağlamamız yeterli değilmi? neden 25 yada 47?

5watt asla yetmez ateş gibi ısınır 25 ve 57 ohm degeridir bu baglantıda watt degeri ne kadar yüksek olursa ısı az olur ohm degeride 20 25 ohm civarı yeterli olucaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Ozan Kar    10
Ozan Kar

yanlış anlamayın benim pek bilgim yok bu konularda lise bilgisiyle anlamaya çalışıyorum.

şimdi standart ampuller 5W.

ledli ampulü ihmal etsek 20ohm direnç koysak ampul yerine.

P = V^2 / R = 7,2 W

en az 2,2 W fazla güç çekicek yani bu sorun olmazmı?

uygulucağımız direnç kullanacağımız ampule göre değişmezmi? ona göre hesaplanıp takılması gerekli değilmi?

amaç o devreden 5W çekip uyarı lambasını söndürmek bu durumda açığa çıkan ısı sabit olmalı.

not: başka bir deyişle hiç bir ampul takmadan sadece direnç takarak uyarı lambasını söndürmeyi hedeflediğimizi varsaydım

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker    2.319
Oktay Toker
yanlış anlamayın benim pek bilgim yok bu konularda lise bilgisiyle anlamaya çalışıyorum.

şimdi standart ampuller 5W.

ledli ampulü ihmal etsek 20ohm direnç koysak ampul yerine.

P = V^2 / R = 7,2 W

en az 2,2 W fazla güç çekicek yani bu sorun olmazmı?

uygulucağımız direnç kullanacağımız ampule göre değişmezmi? ona göre hesaplanıp takılması gerekli değilmi?

amaç o devreden 5W çekip uyarı lambasını söndürmek bu durumda açığa çıkan ısı sabit olmalı.

not: başka bir deyişle hiç bir ampul takmadan sadece direnç takarak uyarı lambasını söndürmeyi hedeflediğimizi varsaydım

daha öncede açıklama yapmıştım.

burda durum farklı akü amperine siz paralel drenç takıyorsunuz takılan drenci ampul yerine koydugunuzda kızarır zaten oda bir tel sonucta.watın yüksek olması ısıyı absört etmektir.ohm degeri düştükcede watt degeri artması gerekir.aşırı ısı arabada iyi bir düzenek asla olmaz risk taşır.

2.2 watt degerinde bir drenç anında kle döner emin olun.4watt biraz daha geç yanar.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap