İçeriğe Yönlendir
Hüseyin Hoca

Ford Transit 6 (2000-2006) Mercekli Farlar + Ledli Park

Recommended Posts

Emre T.
En son dün bir önceki mesajdaki fotolardan sonra akşam oldu eve giderken şu arabayı bi yıkatayım dedim. Tam yıkatmaya çektim derken aklıma geldi farın arka kapağının açık olduğu, hemen bi dakika dedim ustaya farın kapağı açık kapatmam gerek. Uğraştım ama nafile kapağı kapatamadım. Alan çok dar kuvvette alamıyorum. Zaten silikonu bastıktan sonra bir müddet kurudu öyle aralamıştım kapağı, aralayana kadar canm çıkmıştı. Velhasılı kelam arka kapağı ne yapsamda oturtamadım kapadım kaputu. Ümit ettim bir yandanda inşallah içeri bu arada tekrar su girmez diye. Ne oldu peki duam kabul oldumu. hayır olmadı tabi, olmazda. Sen kapağı açık bırakıp arabayı yıkattır ve sonrada içeri su girmesin diye dua et. Olacak iş değil. Sabah baktımki farın içi aynı. camda bişey yok tabi sadece tabanda 1 cm. kadar su birikmiş. Artık işi öğrendik biraz biraz. Hafta sonu arabanın çalışmadığı gün (pazar yada pazartesi) farların ikisinide aşağı indireceğim. Arka kapaklarını açıp suyu boşaltacağım ve ikisinide tamamen kurutacağım. Akşama doğru sadece fabrikanın yapmış olduğu havalandırma deliklerinin dışında hiçbir delik kalmayacak şekilde ufak dokunuşlar ile silikonu uygulayacağım. Bu şekilde yapıp topladıktan sonrada sadece bir farda problem çıkarsa bende yeni far bile alabilirim belli olmaz. Ancak ufak tefek buharlanma olursa sıkıntı olmaz bu şekilde kışın devam edebilirm. Bakalım bekleyip çalışıp göreceğiz.

Bu arada sizden ricam farı temizlerken nasıl bir yol izlemem gerek. Farı elimize alıyoruz arka kapağı çıkarıyoruz sadece. Farı açma işine şu an giremem. Arka kapaktan yapabildiğim kadar ne yapılabilir. Suyu boşaltıp içindeki damlacıkların güneşte buhar olup uçmasını beklemekten fazla başka ne yapılablir?

şaç kurutmayla içini kurut şahsen benim yan sinyallere giriyo ben öyle kurutuyoru.hatta vaktin varsa petegin üzerine koy kendi yavaş yavaş buharlaşıp gidiyor ama cam tarafını alta gecek şekilde üst kapagında açık olack.

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca

Biraz önce farların ikisinide tekrar dağıtıp topladım. Sol taraf problemli idi içi su doluyordu. Sağ tarafta buhar yapıyordu. Sol farın içindeki suyu boşaltıp içindeki nemi, yaklaşık 10 dk. saç kurutma makinasına tutarak kuruttum. Solun buharı yağmur olmadığı için kendisi gitmişti. İki farında arka kapağının etrafındaki su girebilecek delilerin tamamını silikon ile kapadım. sadece farın orjinal kendi hava delikleri kaldı. Arabayı yıkatmam gerekti fakat silikon kurusun diye bekledim. 1 saat sonra araba yıkanacak o zaman göreceğiz bakalım su alma yada buhar yapma gibi birşey olacakmı. Birde en son reflektör titremesin diye alt tarafına silikon basmıştık. farları bugün dağıtmadn önce sağ farın biraz titrediğini gözlemledim. Bugün sağ fara fazladan tekrar silikon sıktım ama nafile. Şu an titreme hala var. Artık bi dahaki sefere farı açıp bu titreme meselesinin tamamen ortadan kaldırırım diye düünüyorum. Şimdi bir müddet bu şekilde gezelim.

Soru: Araçta d2s sunpart 6000k xenon kit var. Ancak balastlarım farklı. Biri sunpart diğeri monza h4 xenon kitin balastı. Monza balastın takılı olduğu taraf diğer sunpartın takılı olduğu taraftan biraz daha sarımsı yanıyor. Belki ampüldendir diye ampülleri sağ sol yaptım. Fakat yine aynı. Balastlardamı farklılık var?

tarihinde hoca1677 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Olabilir orjinalleri kullan sen.

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca

Çift mercekli bmw farlarındaki durum nedir. Mercekler bi-xenon mu yada, biri bi-xenon diğeri başkamı. Yada..??

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca

Soru 2: Far kesilme çizgisinin biri oldukça belirgin ve keskin. Fakat diğerinin çizgisinin belirginliği daha az. Neden olabilir. Farları toplayıp takınca ayarları değişti zaten ayara gireceğim ondan olabilirmi?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
Çift mercekli bmw farlarındaki durum nedir. Mercekler bi-xenon mu yada, biri bi-xenon diğeri başkamı. Yada..??
Mercek bi-xenon. Şçte versiyona göre H7 uzun H8 gündüz farı ya da H3 viraj farı var.
Soru 2: Far kesilme çizgisinin biri oldukça belirgin ve keskin. Fakat diğerinin çizgisinin belirginliği daha az. Neden olabilir. Farları toplayıp takınca ayarları değişti zaten ayara gireceğim ondan olabilirmi?
Sol taraf iyiydi sağda bulanıklık vardı diye hatırlıyorum. Şçerideki siperden ya da ampulün iyi oturmamasından da olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca

En son topladığımda sol tarafın kesim çizgisinde sağ tarafa nazaran biraz daha solukluk var. Ampülleri tam oturttuğuma eminim. Işığın homojenliğide oldukça güzel. Şu an için çokta kafama takılmıyor aslında, sebebini bilmem gerekti yoksa kafama takılıyordu. Şu an için kısa sürede arızalı çıktığı için takamadığımdan yenisi gelen orjinal kitin balastını takıp son olarakta sağ farın titreşiminide tekrar halledip farı ayara sokacağım. Buharlanma oldukça az zor belli olacak kadar. Su alma gibi birşey kalmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
Sol taraf iyiydi sağda bulanıklık vardı diye hatırlıyorum. Şçerideki siperden ya da ampulün iyi oturmamasından da olabilir.

Ducato ile karıştırdım, bu mesajımı dikkate almayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Bağseven

Hüseyin sonuç itibariyle su alma ve buhar olayını tamamen çözdünmü?

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca

Evet şu an itibari ile ne buhar ne su alma nede titreme kaldı. Sanırım bugün yaptığım işlemlerle farlar tamamen istediğim gibi oldu.

----

Bugün balastın birini olması gereken ile değiştirmek için, sağ farın titreme sıkıntısını gidermek için ve sol farın kesim çizgisinin neden diğer fara göre daha az belirgin olduğunu görmek için tekrardan farları aşağı alıp komple dağıttım. Yeni aldığım kitten arızalı çıkan balast sağlam olanı ile değiştirildi. eski h4 monza balastı şimdilik emekliye ayırıp yeni d2s balastı göreve başlattım. Sağ farın reflektörünün altına biraz daha ince ve profesyonlece bir uygulama ile titreme meselesini kökten çözdüm. Artık bırakın devirsiz kalkerken titremeyi 5.ci vitesle bile kalksam reflektör titemiyor. Sol farın kesim çizgisinin neden daha az belirgin olduğunu görmek için ampülü çıkarıp güzelce inceleme yaptım fakat sorun ampülde değil. Sökerken baktığıma göre ampülü gayet düzgün yerleştirmişim. sanırım sorun mercekte ama o kadarda önemli değil. belkide bunu benden başka kimse farkedemez zaten. Farları daha önce monte eden ustaların çıkarmış olduğu işlerin çoğunuda kendi isteğime göre çevirip tesisatı tekrardan düzenledim. Ve böylece 1,5 saatlk uğraşımın ardından istediğim far düzenine kavuşmuş oldum.

post-3506-1261766444_thumb.jpg post-3506-1261766377_thumb.jpg post-3506-1261766370_thumb.jpg post-3506-1261766363_thumb.jpg

Resimlerdede gördüğünüz gibi daha önce xenon kite geçilince farın arka kapağı delinmiş idi. Ama ben bu uyguşamayı pek sağlıklı bulmadım ve kapaktaki deliğe sert tesisat kablo haortumlarından kullandım. Hortumu deliğe kaynatarak delikle bir ettim. Balastın ampüle giden soketlerini bu hortumdan geçirdim. Bu şekilde arka kapağı kapatıp etrafını su almaması ve buhar yapmaması için silikon ile izole ettim. Silikon biraz fazla gözüküyor çünkü daha öncede farın arka kapağına silikon sürmüştük ama geçici bir yöntem olmuştu. Şu an sanırım tam oldu. Şçime sindi. Bu hal ile oratada kablo falan yok hepsi farın içinde, dışarda sadece balast var ve ortalık tertemiz.

Sanırım bundan sonra far ayarına ihtiyacım var.. Ayarlar nasıl??

post-3506-1261766386_thumb.jpg post-3506-1261766396_thumb.jpg

tarihinde hoca1677 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir

Artık farı topladığına göre şimdilik müdahele etmene gerekte kalmayacaktır.Aklında bulunsun.Olurda yine farı sökersen ucu kıvrık sert bi tel ile merceğin içindeki kesilme çizgisini sağlayan hareketli mekanizmayı kendine doğru çek.1/2 mm. bile çok fark ediyor.

Solu azıcık yukarı kaldırıp,sağla eşitledinmi okeydir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca
sert bi tel ile merceğin içindeki kesilme çizgisini sağlayan hareketli mekanizmayı kendine doğru çek.1/2 mm. bile çok fark ediyor.

Bunu daha önceden bilseydim çok iyi olurdu. Artık bi dahaki sefere.. Yada yeni farlara..

İletiyi paylaş


Link to post
Murat Ş.
Artık farı topladığına göre şimdilik müdahele etmene gerekte kalmayacaktır.Aklında bulunsun.Olurda yine farı sökersen ucu kıvrık sert bi tel ile merceğin içindeki kesilme çizgisini sağlayan hareketli mekanizmayı kendine doğru çek.1/2 mm. bile çok fark ediyor.

Solu azıcık yukarı kaldırıp,sağla eşitledinmi okeydir :)

böyle yapınca ne oluyor abi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı

sol mercek saatin tersi gonunde 1-2 derece egik. odak noktalarini dengeleyebilirsin ama cizgileri ust uste bindirmen cok zor. ya odak, ya cizgi. bence odagi duzelt.

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca
sol mercek saatin tersi gonunde 1-2 derece egik. odak noktalarini dengeleyebilirsin ama cizgileri ust uste bindirmen cok zor. ya odak, ya cizgi. bence odagi duzelt.

Duvara fazla yakın çektim fotoları yer yokluğundan. 10 metre mesafeden çeksem sanırım odak problemini olmadığı ortaya çıkacak. Biraz ayar yapmak şart çünkü farları çok kurcaladım.

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca

Şu an farlar oldukça iyi. Fakat son zamanlarda başıma şöyle bir sıkıntı çıktı. Herzaman olmasada arada bir farları yaktığımda araçta bulunan otomatik kapı açılıyor. Kapıyı açtığı zaman sol far yanmamış oluyor. Kapı açılmamışsa anlıyorumki sol far yanmış. Elektrikçi bir bağlantı kuramadı. kapının beynini ben bağlamadığım için bişey diyemeceğim dedi. Sizce ne olabilir?

tarihinde H tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir

Sol farın ampüle giren soketlerini bi yoklayıver.Yüksek gerilim atlaması yapıp merkezi kilt beynini sapıttırıyor olabilir.Starex'de sağ balast klima modülüne yakındı.Ampül takılı olmadan balastı açınca klima fanları çalışıp duruyordu.Bu tip sistemler eğerki yakınlarında başka elektronik üniteler varsa ark yapınca sapıttırabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Serhat Sert

Hüseyin bey çok başarılı bir çalışma olmuş tebrik ederim.Daha önce bir transitte hiç görmemiştim.Belkide arkadaşların dediği gibi bir ilktir.Dış görüntüsüde oldukça şık görünüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

eline saglık güzel çalışmalar olmuş.iyi günlerde kullanın.

parklar için benim tavsiye edecegim hazır ledler dipsiz olarak geçiyor sanırım ama bu ledleri her türlü duyuya yerleştiriyorlar. bu ledin degişik versiyonları var kullanılan ledler biraz daha küçük.onun üzerinde paralel drencide mevcut.oto aksesuarcılarda şimdi mevcut.rahatca bulabiliyorsunuz.

post-4009-1279791830_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca

Sağ farımı bir kamyonete sürttüm. oldukça fazla ses çıktı ve çok üzüldüm. Eyvah dedim şimdi tekrar far alıp mercekleri yeni fara aktarmaya uğraşacağız. Ama neyseki durum sandığım kadar kötü değilmiş. Sadece farım resimdeki gibi kenarı biraz kazınmış. Burayı düzeltmem için ne tür bir yol izlemeliyim.

Kum zımpara - cila vs..??

21072010014.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker
Sağ farımı bir kamyonete sürttüm. oldukça fazla ses çıktı ve çok üzüldüm. Eyvah dedim şimdi tekrar far alıp mercekleri yeni fara aktarmaya uğraşacağız. Ama neyseki durum sandığım kadar kötü değilmiş. Sadece farım resimdeki gibi kenarı biraz kazınmış. Burayı düzeltmem için ne tür bir yol izlemeliyim.

Kum zımpara - cila vs..??

21072010014.jpg

geçmiş olsun.

forumda far temizligi ile ilgili güzel çalışmalar mevcut.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Sadece o bölgeyi zımparayla az bişey temizleyip kafana takma.

İletiyi paylaş


Link to post
Murat Ş.

geçmiş olsn. zımparayla halledilir sanıırm

İletiyi paylaş


Link to post
Turgut Oturmaz

Çok da takmayın. Aydınlatmayı etkileyen bir bölge değil zaten...

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Türkçelik
Ozel mesaj olarak gonderdIm.

Hocam, benim arabanın da orjinali halojen h4. Seninki gibi update olayı düşünüyorum da kaça mal oldu?

bi xenon merceği, ampüller ve balastlar filan hepsi çıkma parçalar mı? Biraz detay verirsen sevinirim, ayrıca bi xenondan sonra orj far ayarını kullanabiliyor musun?

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...