Volkan Karaosmanoğlu

Alfa Romeo 156 Bi-Xenon Mercek Modifiyesi

Recommended Posts

Mehmet Semih Zorlu

gen4 olmasi gerek tabi yaniliyorda.olabilirim... ama yavas kalmasindan ziyada uzun kisa yaparken xenon ampulde kapanip aciliyor... normalde sadee perdenin inip kalkmasi gerekmezmi....

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Videoda açılıp kapanma gibi durumu idrak edemedim.Xenon haricinde halojen amğulde aynen yanmaya devam ediyor.Perde yansıma aynen vuruyor ışık kesilmeside göremedim.Göz yanılması olabilir ama yavaşlık var.

Gen4 bu kadar yavaş değil.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Semih Zorlu

yukardaki baglanti semasina gore dusunursek balastin elektrigi kesiliyor sanirim belkide bnm aracin sistemiyle ilgilidir... ama sunu kesin soyleyebilirim videodaki yavaslikkameradan kaynakli... disardan ben.kendim.baktigimda ise sellektor yapinca perde.acildigi sirada.ampulde.kapanip aciliyor... buna bor cozum bulmam gerek uzun kisa ve sellektor arasinda yolda giderken karanlik.oluyor gozle gorulen bir gecikme

simdinkontrol ettim gen4 mus balastim... video cep telefonundan ve gece cekimi olmasinda dolayi kotu sanirim... kesilme cizgisi duvara yaklasinca var ama 10 metreyi gecince farlar santi tam ortada birlesiyor gibi... ve sag far birazdaha az yaniyor galiba... yarin ampulleri degistirip tekrar bakacagim40c2be669d19e11733efd8a409b3c2d2.jpg

resimlerde bir parlama var ama gozle bakinca yok

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Semih Zorlu

merhaba sanirim sikintiyi bulduk... arabanin arti ucunda sellektor yaptigim zaman yada yuksek amperli birseyler calistirinca voltaj dusuyor... farlara direk akuden arti verince uzunlar acilip kapatirken direk perde aciliyr ama bu seferde yildirim efekti olusmuyor... suan her farada role bagladik aradada 4er amperlik diyo kisadan uzuna gecerken normal yaniyor uzundan kisaya gecerken bi efek seklinda kapaniyor... sarj dinamomu kontrolnetmem gerek galiba amperi dusuk ondan.bu sekilde yapiyor....

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Gen4 balasta yıldırım efekti görmeniz pek olmaz.Normal çakar.Ama iyi çakar. :good1:

Anmlatımınıza göre aracı orijinal far soket sisteminden kaynaklı bir uyuşmazlık var gibi.Yada siz tam olarak ne yapmak istiyorsunuz bunu anlatmadınız.

Efekt vererek kapanma nasıl olur gibi bir durumla karşılaşmadım.Yada farketmedim.Yüklediğiniz videodaki çalışma bile gayet normal ve aykırı bir durumda göremedim.

Araca vuran ışık demetinde sol farın perdesi çok hafif açık kalıyor gibi görünüm var.Foto makinası hataları kaçırmaz yansıtır. :good1:

Balasttan voltaj kesilince direk xenon hızlı ama kısılarak söner.Başkada efekt oluşturacak bir sönüşü yoktur.Yanarken belki kısıktan artışa doğru yanar buda normaldir.

Roleli sistem yapıldı ise kısa far ve uzun far için ayrı ayrı yada tek role kullanılabilir.Role tetiği kısa far ampulü soketinden paralel alınır.Giriş kontagına aküden direkt kablo baglanır ve çıkış kontagı balasta bağlanır.

2.rolede aynı mantıkla ve uzun hüzme soketinden paralel tetiklemeli yapılır.Giriş ve çıkış kontakları diger roleye paralel baglanır.

Tek rolelide 1n4001 diod role + tetiğine diodun çizgili kımı gelecek şekilde uzun hüzme + ucu bağlanır.

Şarj dinamosu arızalıda olsa akü akım ve voltajında sorun yoksa bence sıkıntı yapmayacak bir montaj olur.Aküdede sıkıntı var ise akım düşükse voltajda düşüktür bundan dolayı pırpırlamalı yanar ve hemen söner.Hata verme prensibi bu şekilde olur.Volaj ve akım yeterli ise direkt sıkıntısız aktif olur.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Semih Zorlu

beni sıkıntım tam olarak şöyle; sellektör yaptığım zaman perde açılıp kapandığı gibi xenon ampulde kapanıp açılıyor... şuan cepten çektiğim tüm videolarda aynı göremiyoruz ama çıplak gözle bakarken herkes farkediyor... hele gece yolculuk ederken sellektör yaparken bir anlık farlar açılıp kapanıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Hürkan Pişkin

Aracima hella bixenon mercek taktim. Hella g3 balast ve philips 4300k ampul var. Ancak far ayarini bir turlu tam yapamiyorum. Duwara yansitinca her iki farda ayni yukseklikte yani hizadalar.

Duvara yansitip uzunlari acinca duvardaki isigin toplandigi odaklarda (aracimin ortasini yani ön amblemini baz alirsak) hem sag hem sol far amblemden ayni uzaklikta.

Ancak fotolarda da paylastim. Sizin gordugunuz uzere sol farim, resmen sag farin aydinlattigi yeri aydinlatiyor. Ben de sol farin mercegi soktum ve mercegi sola kaydirdim ama gene ayni yeri aydinlatiyor gibi...

Resimlerde de paylastim. 1. resimler sag aydinlatma, 2

Resimler sol aydinlatma. Aracimin sag kisimdaki aydinlatmasindan memnunum ama sol onumu goremiyorum ve ayar da yapamaz oldum. Farciya gittim o da beceremedi.

Fikirlerinizi almak istedim.

Resimler sirasiyla soyle:

Sag

Sol

Sag

Sol

Seklinde

En son 2 foto ise uzunlarim.

uzunlara ait olan Fotolar ve duwara yansitilan fotolar aracin ortasindan cekilmistir.

tarihinde Hürkan Pişkin tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Tongay

Sizin far deseniniz ya üst üste binmiş ya da sol farınız ayarsız. Kesilme cizgisinin solunda kalan kısım karsıdan gelenleri rahatsız etmemek için orası aşağıda ve orası sizin önünüzde karanlık alan oluşturmuş biraz farları yukarı alın ve sol farı sola doğru açın.

İletiyi paylaş


Link to post
Hürkan Pişkin

Tesekkurler.

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Dikkatlice bakılınca aracın konumuna göre sol far saga doğru biraz dah gelecek ve sağ far saga doğru açılacak.araç ile duvar mesafesi çok yakın çizgi yüksekliği bu mesafede düşük görünüyor.En az 10 metreden bir resim ile netleşir.

Ayrıca 2 mercektede sanki ampuller oturmamış yada yan sanayi ampul tutucu takılmış.Çizgi görünümü Hella mercek değilim diyor.Daha çok yeni Valeo bi-xenon çizgisi hakim.

Far kesitleri üst üste binse bile ortada boşluk oluşmaz.Sol far sanki ışığı tam veremiyor gibi.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Hürkan Pişkin

Tesekkur yorumunuz icin. Dediginiz sekilde 10m den fotolar su sekilde...

Bu arada tutucular cin mali.

Soldaki resim sag far

Sagdaki resim sol far...

Burda da ikisi de ayni yeri gosteriyor.

Sol mercegi sola dogru kaydirmam gerek sanirim.

Bu yeterli mi yoksa yapmam gereken baska bir sey de var mi?

Tesekkurler.

post-7722-0-15269100-1433440091.png

post-7722-0-09973500-1433440108.png

tarihinde Hürkan Pişkin tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Far yüksekliğini en düşükte tutmuyorsan aşagıda.Yukarı kalkması gerek.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Hürkan Pişkin

Oktay bey yukseklik olayinda haklisiniz daha da yukselmeliler ancak benim sorunum aslinda yukseklik degil.aracimin resimlerdeki gibi sol ön kisminin karanlik olusu. Far ayari ile sol farimi daha fazla sola alamiyorum. Dolayisiyle artik tek care mercegi yerinden oynatmak. Yani tekrar tampon sokucegim tekrar sol fari isitip acacagim ve mercegi suanki durumuna gore yaklasik 1cm e yakin sola alacagim. Bu isi yaparken biraz da yukari kaldiracagim cunku dediginiz gibi suan en yuksek ayarinda zaten ancak kisalar ne kadar kalkik olursa, selektor o kadar etkisiz oluyor.

Merceklerin isigi duvara iki basamakli merdivenin yandan gorunusu seklinde veriyor. Fari sokmusken artik baska hataya yer vermemek adina, farin yatay eksendeki ayarini nasil yapacagimizi ogrenmek istiyorum. Bicok yerde sanki sadece yukseklik ayarini yapmamiz yeterliymis gibi, sadece dikey yani yukseklik ayarini nasil yapacagimiz aciklanmis. Benim sorum ise mercekli farlardaki yatay eksen ayari...

El ile cizerek anladigimi anlatmaya calistim. Her iki farinda yuksekte kalan aydinlatmasi aracin tam onunu kaplayacak sekilde olmali diye dusunuyorum.

Sanirim mercekleri fara oturturken, mercegi hic sag veya sola yonlendirmeden araca dik olarak (tam 90 derece) mi oturtmaliyiz?

Cunku ben, baktim ki sol farimin kisa reflektoru sanki hafif saga dogru bakiyor, oyle olunca da mercegide cok hafif saga bakacak sekilde oturtmustum. Aslinda sag farimda da mercegi hafif sola bakacak sekilde oturtmustum ama şansima o tam sağ önumu aydinlatiyor veya diger bi bakis acisi soyle de olmis olabilir, sag farimdaki mercegi hafif sola bakacak sekilde ayarlayinca, mercek aydinlatmasinin yuksek kismi tam sag onume, alcak kismi da sol onume dogru geldi. Sol fari da saga bakicak sekilde ayarlayinca da, bu defa mercek aydinlatmasinin yuksek kismi zaten hep sağda oldigundan, bi de ben mercegi saga cevirince, o da tamamen sag ileriyi aydinlatti.

Sanirim sag farimi da hafif sol iceri bakacak sekilde yapmasaydim, bu defa onun aydinlatmasinin yuksek olan kismi da tam onume degilde, sag seride dogru kayacakti.

İsye bu muglak durumlardan kurtulmak icin...

Mercek, reflektore dik mi oturtulmalidir?

Aydinlatma resimde cizdigim gibi mi olmalidir?

Tesekkurler

post-7722-0-07410400-1433502349.jpg

tarihinde Hürkan Pişkin tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Evet bu son yazınızla hata daha belirgin anlaşılmış oldu.Resme göre sol far çok fazla sağda kalmış.

Mercekle hiç oynamayın.Merceği yukarıa alırsanız kendiliğinden sola kayış olması gerekiyor.Bazı farlarda ters diş ve aşagı yukarı ayarı tersine olabiliyor lakin genelde mantığına göre dediğim gibi oluyor.

Far ayarı çok aşagıda olduğu için iç dış ayarıda o kadar ayarı daralır.Birbirine paralel bir ayar fonksiyonu var. :good1:

Eğerki yukarı kalkınca yine sağa açılma yapar ise el mahkum yeniden mercek ayarı gerekecek.

Mercek montajında öncelikle orijinal halojen haldeki tastan alınan çizgiye göre ve özellikle uzun hüzmesi ayrı ise uzun hüzmeyide bilahire kontrol ederek mercek montajını yapmak.Çizgi almadan direkt ezbere araç üzerinde yada düz çizgi oldu tamam sabitleyeyim şeklinde bir montaj bu tip hatalara olanak sağlıyor.Tamam çizgi dümdüz lakin ne haricen olan uzun hüzme nede bu tip iç dış ayarlarında kusurlar oluşmasına sebep oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Tongay

Aynen benim dediğim gibi sol farı biraz sağa doğru alın ikiside aynı yere denk gelmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Hürkan Pişkin
Aynen benim dediğim gibi sol farı biraz sağa doğru alın ikiside aynı yere d;enk gelmiş.

Sol fari sola dogru demek iateniz sanirim.

Tesekkur ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Tongay

evet sol farı sola doğru açın görüntü düzelecektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Hürkan Pişkin

oktay ve gökhan bey yardımlarınız için teşekkurler.

sizlerin de fark ettiğiniz üzere duvarda beliren ışık çizgim hem dümdüz değil hem de net şekilde belli olmuyor. normalde bıçak gibi keskin bi hat olması gerekirken, benimkisi ne yazıkki baya kötü bana göre...

dediğim gibi mercekler yeni tip hella. tutucular ise çin malı d2s tutucular. ampullerimin biri orijinal osram 4300, diğeri ise orijinal philips 4300. ampüllerim farklı cunku ikinci el aldığım hella g3 beyinlerle beraber bu şekilde geldiler.

görünütünün net bir çizgi şeklinde olmama nedeni tutucularımın çin malı olması mı sizce... ? ampulü merceğe çok sert ve düzgün bir şekilde takabiliyorum. d2s tutucularım bildiğiniz koyu yeşik plastik tutuculardan... duvarda net ve düz çizgi olmamasının nedeni tutucular mı sizce ?

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Ampul tutucuda yeşil tipte orijinal Hella olarakta mevcut.Üzerinde marka yok ise yan sanyi tutuclarda sıkıntı olabiliyor.

Yeni tip Hella bi-xenon merceklerde bazı versiyonlarda çizgi maalesef çok net olmuyor.Fakat oem ampul tutucu ile bir deneme yapma imkanınız olduğunda bunu anlayabilirsiniz.Ben her iki tutcudada çok fark göremedim fakat siyah tiplerin bazılarında odaklama sorunu yaşatıyor.Yeşil olan oem haricinde elime geçmedi.

Xenonlarda ise çok olmasada marka kaynaklı renk tonu olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Hürkan Pişkin

Ampul tutucuda yeşil tipte orijinal Hella olarakta mevcut.Üzerinde marka yok ise yan sanyi tutuclarda sıkıntı olabiliyor.

Yeni tip Hella bi-xenon merceklerde bazı versiyonlarda çizgi maalesef çok net olmuyor.Fakat oem ampul tutucu ile bir deneme yapma imkanınız olduğunda bunu anlayabilirsiniz.Ben her iki tutcudada çok fark göremedim fakat siyah tiplerin bazılarında odaklama sorunu yaşatıyor.Yeşil olan oem haricinde elime geçmedi.

Xenonlarda ise çok olmasada marka kaynaklı renk tonu olacaktır.

bahsettiğiniz gibi sol farı biraz sola çevirdim. daha doğrusu merceği sokup yeniden oturttum. daha önce de bahsettiğim gibi kullandığım ampuller osram ve philips. resimlerini de gönderdim. merceği sola kaydırdiğimda sol önümdeki karanlık olan kısım aydınlandı elbette ancak bu defa da uzunları açtığımda sağ uzun çok daha kuvvetli, sol uzun ise kör şekilde yanıyor gibi görunuyordu. yere doğru iyice eğilerek baktığımda (yaklaşık 30m ileriden) bu defa her ikisi de aynı şiddette yanıyor gibi görunuyordu. sol farın seviyesini iyice düşürünce bu defa sol önüm aydınlanmıyor, kaldırınca sol uzun problem oluyor, sağ farı kaldırdım bu defa sağ kısalar problem oluyor vs vs vs.... kafayı yedim sonunda ve bu işe girdiğime pişman olarak sol farı toparladım , silikonladım ve tamponu taktım. ancak oktay beyin dediği osram ve philips ampullerde hafif renk fark olduğunu hissettiğimden, bu ampulleri elimde olan super vision 4300 ampullerle değiştirdim, en azından renkleri birebir aynı olsun diye düşünerek...

akşam olmasını bekledim, akşam oldu ve tekrar baktım. bu defa her şey düzelmişti. hem kısalar hem uzunlar tam istediğim gibi olmuştu. değiştidiğim tek şey ise ampuller. osram ve philips aynı boydalar ancak taktığım super visionlar 3mm kadar daha uzun. ne oldu da düzeldi bilemiyorum ama sonuç şuan iyi. renk olarak da aydınlatma olarak şuan kullandığım ampüller çok daha guzel. osram ve philips, ozellikle de philips, sarıya daha yakındı ancak super visionlar sanki 5000k gibi görunuyor.

bu arada ampul tutucularım hella markaymış.

nasıl oldu da birden düzeldi anlayamadım. bu konuda sizlerin geçmiş bir tecrübesi varsa paylaşırsa sevinirim.

yardımlar için tekrar teşekkurler.

post-7722-0-24118300-1433853121.jpg

post-7722-0-49249900-1433853133.jpg

tarihinde Hürkan Pişkin tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Barış Sözüak

Ampüllerinizin biri mercekli tipi diğeri reflektörlü tipi dolayısıyla mercekte düzgün çalışmasını bekleyemeyiz D2R tipi olan Philips'in.

İletiyi paylaş


Link to post
Hürkan Pişkin

Ampüllerinizin biri mercekli tipi diğeri reflektörlü tipi dolayısıyla mercekte düzgün çalışmasını bekleyemeyiz D2R tipi olan Philips'in.

ben de diyorum philipsin uzerındeki metal aksam ne :)

o kadar boşuna uğraşmışım sanırım.

bilgi için teşekkurler.

İletiyi paylaş


Link to post
Gökhan Tongay

Bir gece fotosu ve duvar fotosu atarsanız seviniriz.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Semih Zorlu

Daha once konu acilmi.bilemedim... suan yeni bir mercek montajina.basladim arac yine alfa romeo 156 mk1 kasa... kisalara mercek takildi uzunlarla ayari sizce nasil olmus...23e055cf62b310986a3ae439c7100e95.jpg35db028741392660be5b92bb55cb5096.jpg25e0801f73042dd2a165b2dcb22d6d7b.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Cem Atakan

Harika tebrik ederim. Koca kayseri de bunu saglayacak bir usta bulamadim :)

İletiyi paylaş


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu cevapla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız mesaja gömüldü.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.