İçeriğe Yönlendir
Hüseyin Hoca

Dacia Logan'ın farlarını mercekli hale dönüştürmek

Recommended Posts

Hüseyin Hoca

Herkese merhabalar..

2005 model Dacıa Logan aracın farlarını mercekli hale dönüştürmek için hangi mercek ve projektörleri temin etmek gerek. Şu an araçta xenon kit yok. Daha sonra mercek montaj işi tamamlanılabilirse yapılan sisteme uygun birde xenon kit alınacak.

Sizlere 3 sorum var;

1- Hangi Mercek?

2- Hangi Projektör?

3- Hangi Xenon kit?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..

İletiyi paylaş


Link to post
İrfan Hoca

H4 ampullü far olduğu için bi-xenon (uzun/kısa tek mercekte) tip mercek lazım. Alacağın merceğe uygun bir Xenon kit (balast + ampul) ve iyi bir işçilikle herşey mümkün...

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca

Peki bu bi-xenon merceğe uygun hangi projektörü tercih etmeliyim?

Birde aracımızın orjinal ampülünün yerine xenon kitlerden çıkan ampülü direk balast kullanmadan taksak ne olur?

tarihinde hoca1677 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca

Arkadaşlar işlemlere başlayacağız ve bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Projektörden kastınız nedir.. ?

Size sadece mercek ve kit lazım...

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Evet, bi-xenon mercek alman lazım. Bu arada mercek projektörün önündeki cam lenstir ancak bizim piyasa literatüründe projektöre mercek deniyor. Yani sen mercek alarak mercekli projektör almış oluyorsun. :) Bu ikisi tek parçadır ve ayrı ayrı kullanılamaz birleştirilemez.Hangi tipte mercek aldıysan tabii ki o tipte ampul ve balast alman lazım. Farına hem D2S hem de D1S mercek sığar. D1S'in avantajı daha hızlı sellektör yapabiliyor olman dezavantajı ise biraz pahalı ve zor bulunur olmasıdır. Merceği aldığın yerden aynı tip ampul ve balastını da alman daha iyi olur. Üyelerimizden romeoilker ve butcher sana bu konuda yardımcı olurlar. Şlanlarda da ayrıca çeşitli ürünler bulunuyor.

Peki bu bi-xenon merceğe uygun hangi projektörü tercih etmeliyim?Birde aracımızın orjinal ampülünün yerine xenon kitlerden çıkan ampülü direk balast kullanmadan taksak ne olur?
Xenon ampul balastsız çalışmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca

Anladım. Bu işi bir arkadaşım dacıa logan marka aracına uygulamak istiyor. Ben ise ilker arkadaşımıza yaklaşık 1 ay içinde yeni far alıp kendi aracım için mercek montajı yaptırmayı düşünüyorum.

O zaman konuyu toparlarsak bu loganın farlarına mercek montajı yapıp daha güvenli ve güzel bir ışık elde etmek için 1 takım yan sanayi yada çıkma far ve 2 adet kapakları ile birlikte bi-xenon ds2 mercek ve bu mercek tipine uygun ds2 xenon kit alıp ve tabikide işlemi gerçekleştirmek içinde gerekli kesici yapıştırıcı malzemeleri temin ettikten sonra birazda el becerisi ile bu iş olur diyorsunuz yani. Öylemidir. Yanlışım varsa düzeltin.

Şimdiden teşekkürler..

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Evet far durumu uygundur ve yapılabilir, yeterki istek, sabır, zaman ve para olsun. Web sitesinde ve forumda bir çok örnek var onlardan da yararlanabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı

Dacia Logan mercek seciminde dikkat etmeniz gereken seylerden birisi mercegin selenoid motorunun yana dogru cikinti yapmamasi gerektigidir. Cunku farinizda bunun icin yeterli genislik yok. Bir de mercegin arka bolumu fazla uzun olmasin, cunku motorunuzda da bunun icin yeterli alan yok. :) Adamlar motor kaputunun altina ne bulmuslarsa doldurmuslar, her yer tikis tikis..! Tavsiyem; Hella Bi-Xenon mercek veya selenoid motoru buna benzeri birsey alin...

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı

Benim xenon deseninde bi gariplik var arkadaslar. Oncelikle farlar %1 eğimli.

Forumda gordugum kadariyla xenon mercek deseni kisalarda _/

post-3361-1248140335_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
İrfan Hoca

Farda mercek var mı? Ne tip kit var? Kit markası?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
Benim xenon deseninde bi gariplik var arkadaslar. Oncelikle farlar %1 eğimli.

Forumda gordugum kadariyla xenon mercek deseni kisalarda _/

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca
Dacia Logan mercek seciminde dikkat etmeniz gereken seylerden birisi mercegin selenoid motorunun yana dogru cikinti yapmamasi gerektigidir. Cunku farinizda bunun icin yeterli genislik yok. Bir de mercegin arka bolumu fazla uzun olmasin, cunku motorunuzda da bunun icin yeterli alan yok. :) Adamlar motor kaputunun altina ne bulmuslarsa doldurmuslar, her yer tikis tikis..! Tavsiyem; Hella Bi-Xenon mercek veya selenoid motoru buna benzeri birsey alin...

Bilgiler için teşekkürler. Dikkate alacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Mehmet Özyürek

Resim olsaydı.. ??

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı
Farda mercek var mı? Ne tip kit var? Kit markası?

Var. Hella Bi-Xenon mercek. Hella G4 Balast ve Philips D2S ampuller.

Seviye ayarı yaparken kısayı ayarlamalısın uzunu değil. Uzun adı üstünde daha uzak mesafeyi aydınlatmak için daha yukarıya doğru tutulmuş ve ikisinin de aynı hizada olması zorunluluğu yok. Yolun sol tarafında daha uzak mesafeyi aydınlatmak için yapmışlar böyle bir şeyi.

Ben de oyle yaptim zaten. Ancak neden orjinallerde bu durum yokken bende var, onu anlamadim. En kisa zamanda resim cekip ekleyecegim.

Bu da benim aracin resimleri..

post-3361-1261345515_thumb.jpg post-3361-1261345523_thumb.jpg

reflektorleri mat siyaha boyadim, mercek kapaklari da gumus rengi. aslinda krom rengi ama iki kez sifirlayip boyamama ragmen gumus rengini gecemedi boyanin rengi. gerci sonradan bu renk daha hosuma gitti. cok parlamadigi icin siyah ile uyumlu oldu en azindan. mercek cercevesinin yanlarinda kalan acikligi, insaat malzemesi satan yerlerdeki kalin aluminyum bant ile cercevenin arkasindan maskeledim. gorunmuyor ama kenardan cikan isiklari oldukca iyi engelledi.

post-3361-1261345529_thumb.jpg post-3361-1261345535_thumb.jpg

bulabildigim en duz, puruzsuz ve de karanlik duvardi; Carrefour'un kapali otoparki.. duvardaki serit boya yuzunden cok da yakindan cekemedim, yagli boya cok yansima yaptiriyordu. mesafe yaklasik 10-15 metre vardir sanirim.

post-3361-1261345541_thumb.jpg post-3361-1261345547_thumb.jpg

bu da farin duz yol goruntusu.

post-3361-1261345554_thumb.jpg post-3361-1261345561_thumb.jpg

tavan lambasi modifiyeleri... tavan lambalarinda serit led kullanilmistir. direkt asagiya yansimiyor, tavan lambalarinin yan duvarlarina, birbirlerini gorecek sekilde yapistirdim. aracin on kapi kenarlarinda, on ayak ustlerinde ve de arka orta direklerde(arka ayak alti icin) led lambalar mevcut. ozellikle on kapi kenarlarindaki lambalar geceleri disari yere birsey dusurme durumunda bulmak icin cok ise yariyor. ayak altlarindaki on ve arka lambalarla beraber calisiyor. yani kapi acildiginda yanmakla beraber, manuel olarak da tavan lambalariyla beraber yanabiliyor.

Motor siperi tam çekemiyor olabilir. Veya dediğim şey mercekte yapılmış olabilir yani sağ ve sol merceğin uzun ışık desenleri farklıdır.

Motor siperinde sorun yok. Ve ben resmi cekince farkina vardim biraz aslinda sorunumun kaynagi konusunda. Sag mercek sola yatik, sol mercekte saga yatik biraz sanki. Ve sanirim o yuzden kayma oluyor desende. Neyse; yeni tasarimda buna daha cok dikkat ederim. Elimde iki mercek daha var hella bi-xenon. Ancak bunlarda siper haricinde bi garip parca daha var. Sanki yarim siper seklinde ve tek kademeli oynama sekli var. Yani ya alt ya da ust seklinde iki konumda durabiliyor. Bu neyin nesi sizce?

Butun resimler;

post-3361-1248309418_thumb.jpg

post-3361-1248309425_thumb.jpg

post-3361-1248309434_thumb.jpg

post-3361-1248309444_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Motor siperi tam çekemiyor olabilir. Veya dediğim şey mercekte yapılmış olabilir yani sağ ve sol merceğin uzun ışık desenleri farklıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Onlar ışığın sağa yukarı açılan kısmını kesip düz hale getiriyor. ABD DOT normunda ışık deseninin öyle olması gerekiyor, yolun sağ tarafına çok fazla ışığa izin verilmiyor.

http://www.geceucusu.com/index.php?act=a...ost&id=3348

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı

aracimda uzun reflektorun olmamasi ve de eski hella merceklerin uzunlarda yeterli gelmemesi nedeniyle mercek degisimine gitme ihtiyaci hissettim. bu sefer hem yeni nesil valeo mercek kullanmak hem de motorda monteleyecek yer bulamadigim balastlari saglama almakti niyetim. neyse, uzun lafin kisasi resimlerde, onlarin uzerinde anlatmak daha kolay olacak sanirim. :good1:

ilk resim saz ekibinden, bunlar olmasaydi far da olmazdi. her ne kadar bunlara muhtelif tornavida ve penseler dahilse de onlar zaten olmazsa olmazi bu tur islerin, biz alisigiz zaten dediler, poz vermek istemediler.

post-3361-1296306246_thumb.jpgpost-3361-1296306252_thumb.jpg

farin sokulmesi, reflektorun kesilmesi yahut mercegin montajiyla ilgili hic resim yok, cunku unutmusum. :) ancak yine de var olan resimlerden anlatmaya calisayim. bilmeyenler icin; kullandigim mercek ilk resimdeki mercek. ve mercegi reflektore normalden farkli bir sekilde monte ettim bu sefer. mercege bagli ustteki iki vidayi ikinci resimde goruldugu uzere reflektorun arkasina, mercegin alttaki iki vidasini da mercekten gectikten hemen sonra L sekline dondererek ucuncu resimde goruldugu uzere reflektorun alt tarafina sabitledim. bu durum bana ne kazandirdi? ustteki iki vida ile yukseklik ve sag-sol ayari yapabildigim gibi, alttaki iki vida ile de egiklik denge ayarini kolaylikla yapabiliyordum. ayarlari yaptiktan sonra da vidanin kalan uclarini kestim zaten.

post-3361-1296306358_thumb.jpgpost-3361-1296306258_thumb.jpgpost-3361-1296306264_thumb.jpgpost-3361-1296306269_thumb.jpgpost-3361-1296306274_thumb.jpg

mercek kapagi kullanmak yerine plexi ile kalip cikarmakti niyetim, isiya dayanikliligini bircok plexi kullanicisiyla gorustukten sonra kararim kesinlesti ve bu is icin alt resimdeki gibi tezgah hazirladim. tezgahin tabani bildigimiz soba kovasi, ustunde ise resimde goruldugu uzere mdf tabla mevcut. yesil gorunen sey, cift tarafli araclarda kullanilan bant. plexiyi firinlamak icin 2x2cm. citadan kasnak yaptim. soba kovasinin altindaki delikten elektrik supurgesinin hortumu giriyor ve kasnak mdfye tam yapissin, sagdan soldan hava almasin diye o yesil bant mevcut. sungerimsi bir malzeme oldugu icin hava gecirmez bir yastik oluyor arada. bu arada mdf ile soba kovasi arasi ve elektrik supurgesinin girdigi yer de koli bandi, pazar poseti vs. ile izoleli. vakumlamada hicbir noktadan hava almamasi lazim yani.

post-3361-1296306280_thumb.jpgpost-3361-1296306285_thumb.jpgpost-3361-1296306291_thumb.jpg

plexi firinlama-vakum islemi bittikten sonra dremelle kesim ve boyama islemi yaptim, ardindan da reflektore kenarlardan yapistirdim. resmi yok ama yapiskan noktalarini en son mercek camini maskeledikten sonra spreyle tek sefer gecmek suretiyle tekrar boyadim. bu arada plexi vakumlamada dikkat edilecek bir nokta var. vakum esnasinda mercegi cevresindeki bosluklar mumkunse kapanmali, degilse en azindan arkasina ampul takilarak yapilmali. cunku vakum cekimi mercegin arkasindaki ampul takma deligi nedeniyle mercegin icine de gelecek olursa plexi mercegin butun girintilerine oturuyor ve bir daha plexiyi reflektorden ayirmak mumkun olmuyor. hatta vakum esnasinda cok kisa araliklarla plexiyi hafif kaldirarak vakumun cok fazla emmesini engellemekte fayda var.

post-3361-1296306297_thumb.jpgpost-3361-1296306302_thumb.jpgpost-3361-1296306307_thumb.jpgpost-3361-1296306312_thumb.jpgpost-3361-1296306317_thumb.jpg

gelelim far kasasinda yapilanlara... far kasasinin altina balastin sigacagi buyuklukte elektronik devre kutusu alip yerlestirdim. balastin baglanti noktasini hem devre kutusunda hem de far kasasinda delerek baglanti elemanlarini tamamen kasanin icine aldim. arka orjinal kapak mercek cikintisi ve atesleyicisi nedeniyle kullanilamaz hale geldigi icin yeni bir arka kapak arayisina girdim. migrosta buldugum mikrodalga firinda da kullanilabilen isiya dayanikli saklama kabindan alarak, ust tarafini kapak niyetine kullandim. ayrica yine elektronik malzemecide buldugum soketle de fardan cikan baglantilari soketlestirerek olasi sokme durumunda fari cikartmayi kolaylastirdim. alttaki kutunun cevresinde kalan bosluklari silikon ile kapatip silikonu da sonrada siyaha boyadim. kasanin icinde gorunen silikonlu kucuk devre valeo mercegin perde motorunun orjinal surucusu, benim yaptigim birsey degil.

post-3361-1296306323_thumb.jpgpost-3361-1296306328_thumb.jpgpost-3361-1296306334_thumb.jpgpost-3361-1296306340_thumb.jpgpost-3361-1296306346_thumb.jpgpost-3361-1296306351_thumb.jpg

simdi geriye kalan, farin arac uzerindeki isik desenlerini almak. ancak havalar soguk oldugu ve Adana'da genelde halk soba kullandigi icin aksam hava rezalet, sis fari yakilacak derecede duman oluyor bazi yerler. en kisa zamanda temiz bir havada resimlemeye calisacagim Insaallah. ancak sunu demeden gecmeyeyim, merceklerin egiklik dengesini yaparken farkli birsey yaptim. bildiginiz gibi valeolarin kenar aydinlatmalari hella kadar iyi degil. ben de bunu baz alarak sag mercegi saatin tersi yonune, sol mercegi de saat yonune cok hafif, odagi saptirmayacak sekilde kaldirdim. bu sayede sag ve sol kenar aydinlatmalari yeterli duzeye geldi. far ayarini yaparken dikkat ettim, 15-20 metrede neredeyse belli bile olmuyor, ancak 3-10 metre arasinda oldukca faydali oluyor kenar aydinlatmasi.

uzun oldu, kusura bakmayin...

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Hoca

Çok güzel işler çıkarmışsınız. Orjinal far gibi oluyor. Devamını bekliyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Misafir

Muhammed güzelde kardeşim sendemi bunadın? Şşlemleri bitirip resim anca aklına geliyor :)

Farın kapanmış haldeki resimlerini çekersin dimi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı
Muhammed güzelde kardeşim sendemi bunadın? Şşlemleri bitirip resim anca aklına geliyor :D

Farın kapanmış haldeki resimlerini çekersin dimi ?

abi hic sorma... bu farlarla ben 6 aydir ugrasiyorum. ne resimlemesi, bitmicek diye umit kesmeye baslamistim artik. farin kapanmis haldeki resmini ve de arac uzerindeki, duvardaki, yoldaki resimlerini hepsini cekerim nasipse... guzel bir gunde... ben musaitken... millet bilgisayarini bozmaz ve beni aramazsa... annemlerin arabasi aku bitirmez ve beni cagirmazlarsa... cocuklar erken yatarsa.... hatta ben astim kendimi, bugun firmanin birine gittim power supply takmaya, "telefona bakmaya mi geldin" diyor, adamin telefonu da bozulmus, bilgisayar servisine ek ustume telefon sistemini de yikacak. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Halil Şahin

tebrikler abi özellikle far kasasında harika iş yapmışsın..

İletiyi paylaş


Link to post
Muhammed Andı

tesekkur ederim Halil. insanin arabasinda xenon diye bir opsiyon olmayinca imkansizlik neler yaptiriyor insana di mi... halbuki ben bundan oncesinde hayatimda kaputu sadece radyatore su koymak icin acmistim birkac kez. :)

tarihinde Muhammed And? tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Halil Şahin
tesekkur ederim Halil. insanin arabasinda xenon diye bir opsiyon olmayinca imkansizlik neler yaptiriyor insana di mi... halbuki ben bundan oncesinde hayatimda kaputu sadece radyatore su koymak icin acmistim birkac kez. :)

bilmezmiyim abi..bende cokugrastım farlarda evde de yeter artık die sızlanmalar ve bulunduğum yerdeki imkansızlıklar beni iyice bıktırdı işi uzman ellere bıraktım ilker beye o da yine harikalar yarattı mukemmel bir farım oldu cok sukur :D) yeni hellalarda guzel abi..aklında olsun..

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş

Fonksiyonel ve detaycı işçilik. Biraz uzun sürdü bıktırdı ama sonuç çok güzel, tebrik ederim.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...