Selim Aydın

Bmw 1 E87'ye (2004-2011) xenon montajı

Recommended Posts

Yunus Emre Andaç

Aynı marka altında konular genel olarak toplanıyor bildiğim kadarıyla :) 

 

Merceği farın camını ayırmadan çıkarabilmek mümkün mü bilmiyorum olsa bile size bir adet mercek camı değil mi ?

tarihinde Yunus Emre Andaç tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Bu problem ne zamandan beri var , 3 yıl önce far temizliği yaptırdıktan sonra her şey normal miydi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Orgüz Eken

Anladım Mahmut Bey, çok mantıklı dediğiniz. 

Perdeyi de kontrol ettim. Fakat selektör esnasında diğer farda da perde hareket etmiyor. Uzunları hakınca hareket var her iki farda da.

 

Tek bir seçenek kalıyor geriye;

Ampül Merceğin tam merkezine bakmıyor, eksende bir eğiklik var. Ya ampülün takıldığı yer eğik (düz görünüyor gerçi), ya da mercek/projektör ekseni eğik.

orjinallik sorunu olmasa Borusandan iki farı da komple getirteceğim. 

1 metre ve 10 metreden görüntü bu şekilde. 

 

Bir tane Yunus bey, ama ya çıkma bulacam ya da komple farları yenileyecem. 

 

Mahmut Bey görmemişim önceki mesajınızı. Kesinlik yok ama farlar temizlenmeden önce yoktu bir sorun. 

image.jpeg

image.jpeg

İletiyi paylaş


Link to post
Orgüz Eken

Birşey deneyeceğim; ampülün yani ampül ve arkasındaki kare trafonun montelendiği yeri söküp ters takacağım. Belki o hatalı. Yoksa da yeni farlar ? Açılmış fardan hayır gelmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Yunus Emre Andaç
3 saat önce, Orgüz Eken yazdı:

Birşey deneyeceğim; ampülün yani ampül ve arkasındaki kare trafonun montelendiği yeri söküp ters takacağım. Belki o hatalı. Yoksa da yeni farlar ? Açılmış fardan hayır gelmez.

 

Denediniz mi ampülleri ters takmayı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sırrı Polat
2 saat önce, Orgüz Eken yazdı:

 

Bu konu geceuçuşu üyeleri için gurur meselesi oldu çözmeden olmaz :angry:

orgüz bey , anlatımlarınızdan anladığım sizin aracın mercekleri bosch marka aşağıdaki gibi

IMG_5159.thumb.JPG.052be26e2f90e7a4a011aIMG_5160.thumb.JPG.701b673101cf9e485e773 ;IMG_5158.thumb.JPG.af865f7e6c404ab84905f

sizin için elimdeki setlerden çalıştırıp duvar resmini aldım;

 

kısa hüzme;

 

IMG_5152.thumb.JPG.20b7f1fd0f83740d006bf

 

Uzun hüzme ;

 

IMG_5154.thumb.JPG.11f2f93df8005c81ee72d

 

Bu da sizin arızalı duvar resminiz ;

 

image.jpeg.52d739a7473abf54876bf882bb5d6

Benim çektiğim uzun hüzme resmin yanına bir de kısa hüzme resmi ekleyip 10 metre geriden resim alsaydık %90 sizin arızalı duvar resminin aynısını alırdık.

Uzun - kısa yaptığınızda sağ farınızda hiç perde hareketi görmediğinizi söylediniz doğrudur çünkü siz farı ilk açtığınızda sağ farınız direkt olarak uzunlara geçiyor , siz istediğiniz kadar uzun kısa yapın sağ mercek selenoidine bir şekilde sürekli akım gittiğinden sağ mercek sürekli uzunlarda kalıyor sorun bu.

 

Bu sorun mercek üzerindeki elektronik devre kartından

;IMG_5157.thumb.JPG.e8d14b56d8c1dc53b0111

 

kaynaklanabileceği gibi , uzun farların rölesinin sürekli çekili kalmasından da kaynaklanabilir , 

bence önce uzun far rölesini kontrol edin tık tık diye çekip bırakıyorsa , sağ merceğinizin komple değişmesi lazım.

 

Eğer merceğiniz bosch değil de devre kartsız bir mercek ise o zaman tek seçenek uzun far rölesi sürekli çekili kalıyor demektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Yunus Emre Andaç

Sırrı bey başarılı bi çalışma yapmışsınız emeğinize sağlık gerçekten. :) Orgüz beyin sorununun bir an önce çözülmesi dileğiyle :)

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Orgüz beyin far mercekleri Valeo D1S/D2S 1. nesil . En vasat mercek malesef ...

 

Valeo-bi-xenon-projector-2.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sırrı Polat
9 dakika önce, Mahmut Akbulut yazdı:

Orgüz beyin far mercekleri Valeo D1S/D2S 1. nesil . En vasat mercek malesef ...

 

Valeo-bi-xenon-projector-2.jpg

 

Ben de d1s ampül yuvalarından yola çıkarak bosch dedim , ampül yuvaları benzer , kare yuva ve mandallı tip , bu model hiç aklıma gelmedi:bravo:

tarihinde Sırrı Polat tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Çok fazla araçta yok zaten bu ilk nesil Valeo lardan , A4 - Cadillac STS / CTS ve bazı Skoda larda kullanıldı , artık yeni nesile dönüldü ama vasat bi-xenon mercek modelleri arasında 2.sırada yerini korumakta:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sırrı Polat

Yukarıda yazdığım yada başka bir sebepten sağ mercek daha açılışta direkt uzun hüzme ile çalışmaya başlıyor , sorun bu bence.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Arıkan

Perde mekanizması sıkışmış veya kırılmış olabilir. Bu yüzden perde aşağı düşmüş vaziyette duruyor olabilir. İlk kontağı açtığınızda, kısaları açtığınızda ve uzunları açtığınızda. Bu 3 durumdan herhangi birinde perde sesi veya hareketi görünüyorsa ona göre yorum yapalım. Elektriksel bir sıkıntı olabilir. Yada hiç perde sesi veya hareketi yoksa  dediğim gibi perde takılı kalmış demektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sırrı Polat
On 07.05.2016 at 18:54, Orgüz Eken yazdı:

Mahmut beyin dediği gibi ampülü söktüm, kurşun kalemle perdeyi hareket ettirdim, yayı mayı yerinde güzelce hareket ediyor. Ama selektörde hareket etmiyor. Diğer farda da selektörde perde oynamıyor ama zannedersem. Sadece uzunları açınca oynuyor. 

 

perdenin mekanik olarak testini yapmış orgüz bey , bu nedenle dediğiniz seçeneği devre dışı bıraktık hocam

İletiyi paylaş


Link to post
Sırrı Polat
Bir saat önce, Mahmut Akbulut yazdı:

Çok fazla araçta yok zaten bu ilk nesil Valeo lardan , A4 - Cadillac STS / CTS ve bazı Skoda larda kullanıldı , artık yeni nesile dönüldü ama vasat bi-xenon mercek modelleri arasında 2.sırada yerini korumakta:)

 

O zaman far ve merceği bu , mahmut bey ;

 

o6f-201309.thumb.jpg.34e74c54d610330d5cbmwf-201309.thumb.jpg.d0f94aee84d34c3fa28
 

selenoidin ( kahverengi -sarı renkli olan kablolar ) fişi çekilip farlar normal açılırsa duvar resmi muhtemelen düzelecektir , sonra da selenoide neden devamlı akım geldiği araştırılabilir , röleden mi , yoksa farın içinde varsa eğer selenoid kablolarının çıktığı devre kartından mı , vs , ama önce uzun hüzme far rölesinden başlanmalı bence.

tarihinde Sırrı Polat tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sırrı Polat

orgüz bey sonuç ne oldu merak ettik , sorun halloldu mu ?

İletiyi paylaş


Link to post
Orgüz Eken

Herkese günaydın. Soruna öyle odaklandım ki internete dahi hiç bakamadım. Foruma yeni girdim ve muazzam bir seferberlik gördüm şimdi. Herkesten Allah razı olsun. 

 

Çareyi sanayide buldum. Sırrı Bey aynen dediğiniz sorun hasıl olmuş; far uzunda takılı kalmış. Mustafa bey ve Yunus bey de tam olarak konuyu çözdünüz. Ben Mahmut beyle direkt telefonlaşarak konuya anlık eğildim o yüzden foruma bakamadım kusura bakmayın. Mahmut bey hem parça teminiyle hem de her daim desteğiyle yardımını esirgemedi sağolsun kendisi. 

 

Sırrı bey evde işi gücü bırakıp ne mükemmel aydınlatmışsınız sorunu, Allah razı olsun. Hepsini şimdi gördüm. 

 

Bu duruma kimse düşmez inşallah. Fakat sorunu özetlersek; sağ kısa bu farın dengesiz ve heterojen ışık dağıtma sorunu; Sırrı beyin çalışmasında gösterdiği gibi dc motorunun perdeye müdahale edememesinden ötürü sürekli uzunda yani bi xenon modunda kalmış olmasından kaynaklanmıştır. Seleroid yani dc motoru değişmiştir (Mahmut Bey sayesinde). Ayrıca mercek camı da yenisiyle değişmiştir hazır açılmışken etrafında oluşmuş ufak kırık çatlaklardan dolayı. Bütün işlemler arka kapak açılarak yapılmıştır. Farın camı açılmamıştır. Açılsa zaten far da biterdi.

 

Far şu an kusursuzdur; çizgisi tamdır. Sorun çözülmüş operasyon tamamlanmıştır :)

 

 

Mahmut bey dediğiniz gibi mercek bloku düşük malzeme kalitesinde. Daha kaliteli marka parçalarla değiştirmek uygun aslında. Ama orjinal dışına çıkılmış olacak. Her zaman orjinal kalması daha iyidir düşüncesindeyim. Bosch en iyisi; ama orjinallik daha da iyisi gibi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Orgüz Eken

Konudan bağımsız bir küçük sorunda; yine aynı farda halojen uzun far halkasının angel ayes aydınlatması diğer üç halkadan daha sönük. (Sağ far böbreğe yakın olan angel eyes). Arkasındaki yansıtıcı ısıdan dolayı yanmış ve sönüklük ondan dediler. Bu farlarda angel eyes park farları gündüz farı olarak kullanıma uygun değil mi acaba? Araç çok kullanılmıyor üstelik. 

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Sorunun çözüldüğüne sevindim :bravo: tekrar geçmiş olsun . Peki işlemler sırasında foto çekmediniz mi ?

 

Birde before after yapsak konu içeriği zenginleşsin :good1:

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut
2 saat önce, Orgüz Eken yazdı:

Konudan bağımsız bir küçük sorunda; yine aynı farda halojen uzun far halkasının angel ayes aydınlatması diğer üç halkadan daha sönük. (Sağ far böbreğe yakın olan angel eyes). Arkasındaki yansıtıcı ısıdan dolayı yanmış ve sönüklük ondan dediler. Bu farlarda angel eyes park farları gündüz farı olarak kullanıma uygun değil mi acaba? Araç çok kullanılmıyor üstelik. 

 

OEM angel eyes lerde yansıtıcı yoktur pleksi ışığı arkasındaki çentikler sayesinde yansıtır ve ampullerinizin iki farklı versiyonu vardır 3W - 6W  Hella nın 10W olanı da var ama TR de var mı bilmiyorum , her ikisi de DRL için yeterli değil . Daha güçlü cree led ampul montajı ile gündüz kullanımı için yeterli ışık elde edilir .

 

Bu ampuller işinizi görecektir : http://www.ebay.co.uk/itm/40W-LED-Headlight-Angle-Eye-Halo-Light-Side-Maker-Error-Free-For-BMW-E39-E60-X5/281961127686?

 

Photobucket   Photobucket   

 

Photobucket

 

 

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Orgüz Eken

Gece olsun foto ekleceğim. Olayıj galasını da yapmadan olmaz :))

 

Benim angellerin 3 tanesi olması gereken güçte, birisi zayıf. Sol resimdeki sarı olan zaten. Duy da aynı resimdeki. Böyle sarı daha iyi. O zaman sebep ne olabilir? Sönük kalan halkada?

tarihinde Orgüz Eken tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sırrı Polat
4 saat önce, Orgüz Eken yazdı:

Herkese günaydın. Soruna öyle odaklandım ki internete dahi hiç bakamadım. Foruma yeni girdim ve muazzam bir seferberlik gördüm şimdi. Herkesten Allah razı olsun. 

 

Çareyi sanayide buldum. Sırrı Bey aynen dediğiniz sorun hasıl olmuş; far uzunda takılı kalmış. Mustafa bey ve Yunus bey de tam olarak konuyu çözdünüz. Ben Mahmut beyle direkt telefonlaşarak konuya anlık eğildim o yüzden foruma bakamadım kusura bakmayın. Mahmut bey hem parça teminiyle hem de her daim desteğiyle yardımını esirgemedi sağolsun kendisi. 

 

Sırrı bey evde işi gücü bırakıp ne mükemmel aydınlatmışsınız sorunu, Allah razı olsun. Hepsini şimdi gördüm. 

 

Bu duruma kimse düşmez inşallah. Fakat sorunu özetlersek; sağ kısa bu farın dengesiz ve heterojen ışık dağıtma sorunu; Sırrı beyin çalışmasında gösterdiği gibi dc motorunun perdeye müdahale edememesinden ötürü sürekli uzunda yani bi xenon modunda kalmış olmasından kaynaklanmıştır. Seleroid yani dc motoru değişmiştir (Mahmut Bey sayesinde). Ayrıca mercek camı da yenisiyle değişmiştir hazır açılmışken etrafında oluşmuş ufak kırık çatlaklardan dolayı. Bütün işlemler arka kapak açılarak yapılmıştır. Farın camı açılmamıştır. Açılsa zaten far da biterdi.

 

Far şu an kusursuzdur; çizgisi tamdır. Sorun çözülmüş operasyon tamamlanmıştır :)

 

 

Mahmut bey dediğiniz gibi mercek bloku düşük malzeme kalitesinde. Daha kaliteli marka parçalarla değiştirmek uygun aslında. Ama orjinal dışına çıkılmış olacak. Her zaman orjinal kalması daha iyidir düşüncesindeyim. Bosch en iyisi; ama orjinallik daha da iyisi gibi :)

 

kazasız belasız , günlerde kullanın , forum sayesinde sorununuzun çözülmesine sevindim:bravo:

İletiyi paylaş


Link to post
Orgüz Eken

Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Yunus Emre Andaç
14 saat önce, Orgüz Eken yazdı:

Farların çalışma prensibide bi garipmiş :) selektörde merceği kullanmıyor,uzunları açınca merceği kullanıyor :) 

Bu arada sorunun çözüme kavuşması sevindirici :) Güle güle kullanın yolunuz aydınlık olsun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker
On 17.05.2016 at 11:00, Orgüz Eken yazdı:

Gece olsun foto ekleceğim. Olayıj galasını da yapmadan olmaz :))

 

Benim angellerin 3 tanesi olması gereken güçte, birisi zayıf. Sol resimdeki sarı olan zaten. Duy da aynı resimdeki. Böyle sarı daha iyi. O zaman sebep ne olabilir? Sönük kalan halkada?

Angelların ışığını bu ampul yardımı ile ışık cam çubuklarla iletiyor.Bu cam çubukların ampule yakın kısım islenme ve sararma sonrası ışık yansıtması çok düşüyor.Cam eli yatkın bir el ile selülozik tinerle oldukça güzel temizleniyor.Yada ıslak mendille güzelce ovalamakta kısmen temizliyor.

 

Angel ampulü 10watt ve bu şekilde komple duyulu almaya gerek yok.Ampul zaten haricen çıkıyor ve piayasa bulunan bir kılıfta ampul.Işığı yansıtan kısım cam olduğu için bu ampul kılıfında 17watt olanlar piyasada bulunuyor.

Ampul yerine buraya aynı kılıfta her yer led olanlar yerine sadece uç kısımda kalite bir 5 derece ledli bir yapı nefis ışık verimi sağlıyor.Tarafımdan eski fardan çıkan bu yapıda denenmiştir.

İletiyi paylaş


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu cevapla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız mesaja gömüldü.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.