• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır. 

      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
    • Selçuk Keleş

      Gece Uçuşu stickerının dağıtımı devam ediyor   22-12-2015

      Gece Uçuşu stickerımız hazır. Camınızda yerini hazırlayın Sticker adresinize posta yoluyla ücretsiz olarak gönderilecektir. Önden yapışkanlı olup iç tarafa uygulanabilir. Ölçüleri 6x26 cm'dir. İstekleriniz için ad-soyadınızı, istediğiniz adedi ve adresinizi bu konuya mesaj atmanız yeterli.
    • Selçuk Keleş

      Mercek montajı için usta tavsiyesi istenen mesajlar   22-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercek montajı vb. işlemler için usta, montajcı, dükkan, web sitesi veya ticari amaçlı çalışan kişi tavsiyesi veya yönlendirmesi istenen mesajlara yer verilmemektedir. Gece Uçuşu, Araştır-Öğren-Uygula-Paylaş-Öğret-Geliştir prensibiyle, modifikasyonunu kendisi yapmayı amaçlayan diğer üyelere (ve misafirlere) bilgi verip, yol göstererek yardımcı olmayı hedefleyen, hiç bir çıkar gözetmeyen bir oluşumdur. Bu tip tavsiye ve yönlendirmeler forumu kullanım amacından dışarı çıkarmaktadır, bilginin ve tecrübenin birikimini, aktarımını engellemektedir ayrıca mesaj kirliliği oluşturmaktadır. Aydınlatma uygulamasını dışarıda yaptırmış üyeler - tavsiye veya yönlendirmeye girmeden - yaptıkları uygulamayı paylaşabilirler. Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir. Bu konuya üyelerimizin dikkat etmesini rica ediyorum.
Hakan Girginer

Mazda MX-5 bi-xenon dönüşümü

Recommended Posts

Hakan Girginer    0
Hakan Girginer

Hayatının ilk on yılını halojen farlar ile geçiren arabamın HID dönüşüm işlemleri bitti.

bkz: http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=1850

Sıra geldi elektrik bağlantılarına..

Şimdi, aslen H4 olan sistemi, Bi-Xenon'a dönüştürürken, iki sorun var:

1. Far tası içinde bulunan park lambaları, projektörler tarafından "istimlak" edildikleri için iptal edildiler.

Buna çözüm olarak, ABD DOT şartnamelerinde olduğu gibi far üzerindeki sinyal lambalarını sinyal+park şeklinde değiştirip kullanmayı seçtim.

Sanayiden tanesini 4 YTL'ye aldığım iki adet çift kutuplu duyu modifiye edip, içlerinde çift flamanlı (1157) ampul kullanarak ve gerekli kablo bağlantılarını yaparak hallettim bu aşamayı.

2. Far sistemi negatif anahtarlı. Bir de H4 soketinin terminal polariteleri sabit değil.

Yani, Farları açınca far rölesi tetikleniyor, far anahtarı (selektör, uzun/kısa vs) sadece devrenin toprak tarafını kontrol ediyor. Ancak, bunu yaparken, sabit bir + ya da - terminali yok.

Haliyle, balastlar için H4 soketinden güç almak, uzunlar yanınca kısalar söneceğinden, oldukça karmaşık, kapasitörlü, transistörlü, diyotlu miyotlu, başağrılı bir devre gerektirecek.

Balast için röle koyup tetiklemeyi de park devresinden yapmayı da, park lambalarını da kullanmak istediğim için tercih etmedim.

Bulduğum çözüm ise, şöyle:

Farlar yakıldığında motor bölmesindeki ana far rölesi tetikleniyor. Bu rölenin + çıkışı benim ana tetikleme sinyalim olacak.

Balastların her biri için birer röle kullanacağım. Bu röleler, direk aküden gelen ana hattan beslenecek. (Doğrudan akü bağlantısı yapamam, akü arkada, bagajda çünkü) Ancak, Hondalarda olduğu gibi, motor bölmesindeki ana sigorta kutusunda iskele babası gibi bir terminal var bu tür işler için.

Gerisini anladınız. Her bir röle, bağlı olduğu balastı besleyecek. Toprak kısmı ise kolay.

Uzunlar için ise, H4 soketinde sadece uzunlar yanarken + olan terminal, Bi-Xenon solenoidini besleyecek. - kısmı, yine ortak şaseye bağlanacak. Bu sayede, devrede hem kısa hem uzunlarda kesintisiz güç olacak, hem de selektör yapma imkanım olacak.

Balast başına birer röle kullanmak biraz fazla gibi gelse de, işimi sağlama almak ve iç huzuru açısından faydalı olacağına inanıyorum.

Ne dersiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Hakan Girginer    0
Hakan Girginer

Bu arada, Bostancı Oto Sanayi'de röle, terminal, kablo vs alabileceğim bir yer tavsiye edebilir misiniz?

Özellikle röle konusunda - kapasite, ömür vs açısından tavsiyeleriniz olur mu acaba?

Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş
Bu arada, Bostancı Oto Sanayi'de röle, terminal, kablo vs alabileceğim bir yer tavsiye edebilir misiniz?

Özellikle röle konusunda - kapasite, ömür vs açısından tavsiyeleriniz olur mu acaba?

Teşekkürler.

Starklips : San. Mah. Huzur Hoca Cad. No:41/A Bostancı - Şstanbul

Tel : 216 575 02 02

İletiyi paylaş


Link to post
Hakan Girginer    0
Hakan Girginer
Starklips : San. Mah. Huzur Hoca Cad. No:41/A Bostancı - Şstanbul

Tel : 216 575 02 02

Teşekkürler..

Aklıma takılan bir soru var:

HID Ballastlar, 23-24000 V civarında çalışıyorlar, normalde 3.7 A gerektirseler de, başlangıçta 13-14 A akım talepleri var, ve biz bu yüzden hem devre kurarken, hem de çalışma ortamlarını hazırlarken çok titiz ve dikkatli davranıyoruz.

(Ben besleme için 3mm kablolar kullanıyorum mesela. Ballast başına birer adet 12V 70A kallavı röle ile birlikte hem de.)

Peki, ateşleme bobinleri - hele DIS sistemlerde, ki artık başka bir sistem de kalmadı zaten - 8000 ila 32000 V üretiyorlar, bunu da dakikada ortalama 4000 kere tekrarlıyorlar. (4 silindirli bir DIS "waste spark" motorun ateşleme bobinleri dakikada devir sayısının iki katı sayıda ateşleme yapar)

Ve, bu bobinlerin devreleri, inanılmaz derecede zarif ve ince kablo demetleri ile yapılmış oluyor. Hatta tüm ateşleme sistemi için bir adet ana röle kullanılıyor.

Demek istediğim şu: Bu balastları çok mu fazla ciddiye alıyoruz?

İletiyi paylaş


Link to post
Yusuf Bayraktar    2
Yusuf Bayraktar

Merabalar. Öncelikle modifyeniz çok güzel gidiyor inşallah kısa sürede tamamlarsınız.

Ateşleme bobini olayına gelince. Ateşlemede kullanılan kablolar da yüksek gerilim taşır fakat kablonun kalın olmasını gerektren şey gerilim değil akımdır. Ateşleme bobinlerinin amperajı düşüktür sadece kıvılcım atlaması olabilmesi için yüksek gerilime htiyaç duyulur. Bir kabloda taşıyabileceğinden yüksek bi gerilim varsa(izolasyon babında) kablonun yalıtkanında delinme meydana gelir. Eğer kablonun kesiti ve yalıtkanın sıcaklık dayanımının üstünde bi akım uygulanırsa bu sefer kabloda ısınma, kopma, kavrulma gibi durumlar oluşabilir. Kısaca diyebiliriz ki yüksek gerilim deler, yüksek akım yakar :)

Bir xenon modifyesinde kullanılacak kabloların 3mm olması yeterlidir ki zaten 35A civarında bi akım dayanımları mevcuttur bu kabloların.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.849
Selçuk Keleş

Oem xenon bağlantılarında da kablolar çok farklı değil. Çoğunluk kısa far kablosuna direkt olarak balastı bağlıyorlar ve sorun olmuyor genelde. Olsa bile de kablo falan değil de, ürünün kalitesizliğinden kaynaklanıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Ahmet Kasapoğlu    7
Ahmet Kasapoğlu

evet 3mm kablo fazla fazla yeterli.

ilk başta olarak bahsettiğiniz 13 14 amper gibi akımlar çok kısa süreli olduğu için kablolar bu durumu çok rahat kaldırır.

röle soket terminal elimde mevcut.

özelden ulaşabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Hakan Girginer    0
Hakan Girginer
evet 3mm kablo fazla fazla yeterli.

ilk başta olarak bahsettiğiniz 13 14 amper gibi akımlar çok kısa süreli olduğu için kablolar bu durumu çok rahat kaldırır.

röle soket terminal elimde mevcut.

özelden ulaşabilirsiniz.

Salı günü arabanın durumuna bakmak için Şkiler Mazda'ya (Bostancı Oto Sanayi) gittiğimde kablo, röle ve terminalleri aldım.

Boya işi biter bitmez elektrik bağlantılarını yapacağım.

Şu iş bitsin de ben de bitmiş halinin resimlerini post edeyim buraya. Daha ayar işimiz var..

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap