Tolga Polat

VW Passat B6 (2005-2010) Bi-xenon

Recommended Posts

Hüseyin Semizark

Bu yeni gönderdiklerim 8-10 metre uzakliktan çekildi. Arabanın arkası biraz eğim aşağıya doğru olduğu için far ayarı biraz yüksek görünebilir. 

İlk iki resim telefonun normal modunda, son iki resim düşük ışık modunda çekildi. (belki bu mod kendisi ışık ayarını artırmış olabilir. Bundan dolayı yanıltıcı olabilir) 

 

P_20191215_215145.jpg

P_20191215_215151.jpg

P_20191215_215234_LL.jpg

P_20191215_215221_LL.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mahmut Akbulut

Çok büyük ihtimalle mercekler karardı ve yansıtma işlevini kaybetti . Ampullerde önemli bir diğer unsur tabi aydınlatma için , onlarında kontrolü şart  . Temizlik çözüm olmuyor çoğu zaman , onun yerine farlar açılıp mercekleri değiştirip , farın içini ve camın iç yüzeyini temizleyerek yenilemek , en sağlıklısı bu olacaktır . 

İletiyi paylaş


Link to post
Aykan Samet Uzun

Herkese merhaba.Passat B7 aracıma aliexpresden çan çin çon işi bi-xenon kit almıştım (aşağıda linkdeki).Neredeyse iki yıl olacak.Balastın biri bozuldu.Yerine ne balast taktıysam uymuyor.Ya ara ara gidip geliyor ya pır pır yapıyor.Hatta birebir aynı balastı buldum istanbuldan o bile uymadı.3 tane balast aldım geri gönderdim.Pır pır yapa yapa ampulünde ömrü gitti sarımsı yanıyor artık.Çalışan balastı alıp diğer tarafa takıyorum normal çalışıyor.
Bir de şöyle bir sorun var.Xenon ampul tr'de kullanılan ampullerden daha küçük ve merceğin deliği dar.Ne çözüm önerirsiniz ?

https://tr.aliexpress.com/item/1929515275.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dtKiqQP

NLmMvY.png

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
6 saat önce, Aykan Samet Uzun yazdı:

Herkese merhaba.Passat B7 aracıma aliexpresden çan çin çon işi bi-xenon kit almıştım (aşağıda linkdeki).Neredeyse iki yıl olacak.Balastın biri bozuldu.Yerine ne balast taktıysam uymuyor.Ya ara ara gidip geliyor ya pır pır yapıyor.Hatta birebir aynı balastı buldum istanbuldan o bile uymadı.3 tane balast aldım geri gönderdim.Pır pır yapa yapa ampulünde ömrü gitti sarımsı yanıyor artık.Çalışan balastı alıp diğer tarafa takıyorum normal çalışıyor.
Bir de şöyle bir sorun var.Xenon ampul tr'de kullanılan ampullerden daha küçük ve merceğin deliği dar.Ne çözüm önerirsiniz ?

https://tr.aliexpress.com/item/1929515275.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dtKiqQP


Elektrik bağlantısını aküden direk hat alarak röleli bağlantıya çevirin eğer öyle yapılmadıysa.

İletiyi paylaş


Link to post
Selman Hamza Özkan
Gönderildi: (düzenlendi)
On 22.10.2010 at 19:49, Recep Yazıcı yazdı:

Ani bir kararla bende BI-Xenon landım. Sabah 09:00 dan bu yana far değişimi ile uğraşıyorum. Olmadık problemler nedeniyle akşam 18:00 de bitti işim. Far üzerinde viraj aydınlatması ve yükseklik ayarı mevcut. Bunların aktif olabilmesi için far içindeki kontrol unitesi dışında ayrıca bir modüle ihtiyaç var. Şu an sadece uzun-kısa olarak kullanıyorum. Montaj sonrasında Kadosanda Eşref otoya gidip yar ayarını güzelce yaptırdım. Bilenler vardır Eşref oto denilen yer Muayene istasyonlarındaki Far ayar cihazını kullanan bir işletme. Mevcut resimlerde firma ismi görünüyor. Reklama giriyorsa MOD arkadaşlar kaldıracaktır sanırım.

big_3043493759d.jpg

big_30434937ywk.jpg

big_30434937gi8.jpg

big_30434937adr.jpg


herkeze merhaba

foruma yeni üyeyim.

Aracım 2010 model passat b6 halojen farlara sahip 

aydınlatma şikayetimden dolayı biraz araştırmaya girdim ve oem valeo bi xenon farlardan aldım. Aldığımda üzerinde bir tane ara dönüştürücü kablo çıktı. Bu kabloyla farı deneme amaçlı taktığımda parklar ve kısalar yandı ancak uzunlar ve selektör çalışmadı.

ender elektronikten Bi tarafı 14 diğer tarafı 10 pinti xenon kablo dönüştürücü aparatı aldım. 
Viraj aydınlatmalar benim için önemli değil çalışmasada olur ancak uzunların çalıştırmam gerekiyor. Fotoğrafların linkleri öldüğü İçin eski mesajlardan çok çıkarım yapamadım.

 

aldığım kablo ile de çalışmazsa uzun farlar ne gibi yol izlemeliyim. Yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim

tarihinde Selman Hamza Özkan tarafından düzenlendi
Yaxı

İletiyi paylaş


Link to post
Oktay Toker

Elinizde ki dönüşüm soketini takınız ve sonrasında sorun hala devam ediyorsa yapacağınız işlem orijinal halojen far soket pinleri ile şu anki ara soket pin baglantı dönüşümünü ona göre uyarlayarak sonuca ulaşmanız tek çözüm.

İletiyi paylaş


Link to post
Selman Hamza Özkan
8 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Elinizde ki dönüşüm soketini takınız ve sonrasında sorun hala devam ediyorsa yapacağınız işlem orijinal halojen far soket pinleri ile şu anki ara soket pin baglantı dönüşümünü ona göre uyarlayarak sonuca ulaşmanız tek çözüm.


teşekkürler cevabınız İçin.

 

peki geçmiş mesajlarda okumuştum, aracın bi-xenon özelliğini açmak ile ilgili bişeyler. Onunla bi ilgisi olabilir mi acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Semizark

Selamin Aleyküm abilerim kardeşlerim.

2007 Model Highline paket kendinden AFS'li aracıma, merceklerim karardığından dolayı, Hella yeni tip mercek değişimi yaptık( Mercek değişimi yapan ustamız ile beraber yaptık)

montaj işleminden sonra Araba başlarken yaptığı farları sağa sola yukarı aşağıya döndüren kalibrasyon sırasında sağ ve sola doğru afs robotları zorlama yapıyor, darrr diye zorlama sesi geliyordu.

Aynı zamanda mercek sağa sola dönmeyi bırakmıştı ve sadece aşağı yukarı yapıyordu.

Bizde merceğin dönerken bir yerlere takıldığını düşündük ve bazı yerleri traşladık.

Ampullerin alt kısmında bulunan kare yerlerin de dönerken takıldığını düşündük, onları da ters çevirip takma kararı aldık. Sanırım  Bundan dolayı ışığın yolda dağılım geometrisi değişti :(

Traşlama işlemi bittikten sonra mercekler araba başlarken sağa sola yukarı aşağı dönebiliyor artık.

ama Ekranda hala AFS inoperative hatası var. 

- Ekranda hala afs hatası aldığıma göre ; Mercek sağa sola dönmesine rağmen hala bir zorlama mı var acaba ? 

- Diğer bir dikkat ettiğim sıkıntı : Farlarım orjinalken, başlagıç testinde : "önce aşağı, daha sonra sağa sola, daha sonra yukarı" şeklinde test yapıyordu.

Şimdi ise, "önce sağ sol , daha sonra aşağı yukarı şeklinde oluyor.

- Acaba Ampulleri ters çevirdiğimiz için ışık yanlış mı yansıyor da bkalibrasyon (sağ sol yukarı aşağı) ters oluyor ?

- Işık dağılımından da şikayetçiyim Acaba yukarıda yazdığım gibi, ampuller ters olduğu için mi böyle oluyor ? 

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş
On 06.09.2020 at 23:15, Hüseyin Semizark yazdı:

Selamin Aleyküm abilerim kardeşlerim.

2007 Model Highline paket kendinden AFS'li aracıma, merceklerim karardığından dolayı, Hella yeni tip mercek değişimi yaptık( Mercek değişimi yapan ustamız ile beraber yaptık)

montaj işleminden sonra Araba başlarken yaptığı farları sağa sola yukarı aşağıya döndüren kalibrasyon sırasında sağ ve sola doğru afs robotları zorlama yapıyor, darrr diye zorlama sesi geliyordu.

Aynı zamanda mercek sağa sola dönmeyi bırakmıştı ve sadece aşağı yukarı yapıyordu.

Bizde merceğin dönerken bir yerlere takıldığını düşündük ve bazı yerleri traşladık.

Ampullerin alt kısmında bulunan kare yerlerin de dönerken takıldığını düşündük, onları da ters çevirip takma kararı aldık. Sanırım  Bundan dolayı ışığın yolda dağılım geometrisi değişti :(

Traşlama işlemi bittikten sonra mercekler araba başlarken sağa sola yukarı aşağı dönebiliyor artık.

ama Ekranda hala AFS inoperative hatası var. 

- Ekranda hala afs hatası aldığıma göre ; Mercek sağa sola dönmesine rağmen hala bir zorlama mı var acaba ? 

- Diğer bir dikkat ettiğim sıkıntı : Farlarım orjinalken, başlagıç testinde : "önce aşağı, daha sonra sağa sola, daha sonra yukarı" şeklinde test yapıyordu.

Şimdi ise, "önce sağ sol , daha sonra aşağı yukarı şeklinde oluyor.

- Acaba Ampulleri ters çevirdiğimiz için ışık yanlış mı yansıyor da bkalibrasyon (sağ sol yukarı aşağı) ters oluyor ?

- Işık dağılımından da şikayetçiyim Acaba yukarıda yazdığım gibi, ampuller ters olduğu için mi böyle oluyor ? 

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


Aramıza hoşgeldiniz. Motor ya da beyne zarar vermiş olma ihitmaliniz yüksek. Mümkünse mercekleri motordan ayırıp denemek lazım, fazla ihtimal var, umarım bulursunuz. Işığın deseninin değişme nedenini biliyorsunuz zaten, olması gereken şekilde takın. 

İletiyi paylaş


Link to post
Hüseyin Semizark
Gönderildi: (düzenlendi)

Tekrar selamlar.

 

Neden motora zarar vermiş olma ihtimalimizi yüksek görüyorsunuz ? :)

 

Bence bu darr sesi gayet normal görünüyor, yeni taktığımız merceğin bir yerlere değmesi ile kalibrasyon ve test işlemi tamamlanamıyor, ve motor kendini geri bırakıyor. Sadece test tamamlanamıyor gibi görünüyor. Ama motorlar halen çalışıyor.

 

İnşallah sizin dediğiniz gibi afs motorlarında zarar yoktur.(dediğim gibi, halen çalışmaya devam ediyor)

 

Yeni keşfettiğim bir ihtimal, muhtemelen : Hella mercekler valeo'dan 1 cm kadar kısa olduğu için, sağa sola dönüş yaparken en sol ve en sağa giderken son noktaya ulaşamıyor. Yani merceğin dışındaki plastik far tasına takılıyor gibi görünüyor. Bu tasları traşlamayı düşünüyorum. Yani sürtme içten olmayabilir, dıştan tasa sürtme olabilir.

 

Eğer bu işi çözemezsem hella mercekleri iptal edip, Valeo'ya dönmeyi deneyeceğim galiba. İnşallah valeo'ya döndüğümüzde tekrar AFS arızası almayız diye umuyorum. Sizce nasıl olur ? 

tarihinde Hüseyin Semizark tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu cevapla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız mesaja gömüldü.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.