• Duyurular

    • Selçuk Keleş

      Halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampullerle ilgili mesajlar   21-12-2015

      Gece Uçuşu'nda mercekli ya da merceksiz halojen farlara takılan H1/H4/H7/H11 tipi xenon kitler ve led ampuller, stop/sinyal lambalarına takılan P21 tipi led ampullerle ilgili hiç bir konuya ya da mesaja yer verilmemektedir.

      Bu xenon kitler ve led ampuller farın odak ve geometrisine tam uymadığından yeterli ve düzgün aydınlatma sağlayamamakta, homojen dağılmayan ışığı nedeniyle diğer sürücülerin gözlerini kamaştırmakta, aracın elektronik sisteminde sorun çıkarmakta, yüksek renk sıcaklığı nedeniyle göz hassasiyetini azaltmakta ve sürüş güvenliğini düşürerek trafikte tehlike oluşturmaktadır. 

      Güvenlik birinci önceliğimizdir.

      Bilgimizi ve tecrübemizi oem xenon/led mercek/yansıtıcı montajı üzerinde yoğunlaştıracağız. İç aydınlatmada led kullanımı konularında bir kısıtlama bulunmamaktadır.
      Bu kurala uymayan mesajlar silinecek, cevap yazmakta ya da mesaj göndermekte ısrar eden üyenin üyeliği iptal edilecektir.
Tolga Polat

VW Passat B6 (2005-2010) Bi-xenon

Recommended Posts

Tolga Polat    0
Tolga Polat

 

Yeni kasa passatların bi-xenonları nasıl çalışıyor. Yani farlar kapalıyken sellektör nereden yapılıyor, farlar açıkken sellektör nerden yapılıyotr, uzun farları yaktığımızda bi-xenon mu devreye giriyor, yoksa içte kalan yer mi yanmaya başlıyor, kısa bi bilgi verebilirmisiniz?

 

post-5-1145813185_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.877
Selçuk Keleş

Kısada Xenonlar çalışır durumdayken sellektör yapmak istediğinde bi-xenon devreye giriyor. (Halojen uzun yanmıyor)

Bildiğim ve gördüğüm bu.

İletiyi paylaş


Link to post
Tolga Polat    0
Tolga Polat

peki kısalar açıkken uzun farları yaktığımda sadece halojenler mi devreye giriyor. Bi-xenon devreye girmiyor?

Eğer bi-xenonun esprisi sadece kısalar yanarken sellektör yaptığında devreye girmesi ise, böyle bir sistem ne kadar gerekli? YAni başka bir esprisi yok mudur? :unknw:

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Sarı    0
Mustafa Sarı
peki kısalar açıkken uzun farları yaktığımda sadece halojenler mi devreye giriyor. Bi-xenon devreye girmiyor?

Eğer bi-xenonun esprisi sadece kısalar yanarken sellektör yaptığında devreye girmesi ise, böyle bir sistem ne kadar gerekli? YAni başka bir esprisi yok mudur? :unknw:

Kısalar yanarken uzunları yaktığında bixenon devreye giriyor ve uzunlar xenon yanıyor bu zaten bi-xenonun temel özelliği. önceden kısalar açıkken sellektör yapıldığında xenon yanmıyodu halojen yanıyodu ama şimdi yeni bi-xenonlarda artık kısalar açıkken sellektör yapıldığında xenon yanıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Tolga Polat    0
Tolga Polat
Kısalar yanarken uzunları yaktığında bixenon devreye giriyor ve uzunlar xenon yanıyor bu zaten bi-xenonun temel özelliği. önceden kısalar açıkken sellektör yapıldığında xenon yanmıyodu halojen yanıyodu ama şimdi yeni bi-xenonlarda artık kısalar açıkken sellektör yapıldığında xenon yanıyor.

Şimdi şunda hepimiz hemfikiriz: Kısalar açıkken sellektör yapınca bi-xenon devreye giriyor.. Farlar tamamen kapalı olduğunda da halojenler sellektör yapıyor.

PEki kısalar açıkken ben sellektör yapmayıp, direk uzunları yaktığımda, halojonler mi devreye giriyor, yoksa bi-xenon mu devreye giriyor, yoksa her ikisi birden mi devreye giriyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Cem Temizsoylu    1
Cem Temizsoylu

Her ikisi birden devreye giriyor olması lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.877
Selçuk Keleş
Her ikisi birden devreye giriyor olması lazım.

evet bugün Mercedes CLK ve Renault Scenic bi-xenon farlarıyla oynadım biraz.

Her ikisinde de Xenon açıkken selektör yaptığında hem bi-xenon devreye giriyor hem de içteki halojen uzunlar yanıyor.

Hatta Scenic'te farlar kapalıyken sellektöre basılı tutarsan xenon+bi-xenon da devreye giriyor.

Bir de, Modus'ta çift xenon özelliği varmış, uzunları yakarsan xenon far da yukarı kalkarak homojen bir ışık veriyormuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Can Ekin    6
Can Ekin
evet bugün Mercedes CLK ve Renault Scenic bi-xenon farlarıyla oynadım biraz.

Her ikisinde de Xenon açıkken selektör yaptığında hem bi-xenon devreye giriyor hem de içteki halojen uzunlar yanıyor.

Hatta Scenic'te farlar kapalıyken sellektöre basılı tutarsan xenon+bi-xenon da devreye giriyor.

Bir de, Modus'ta çift xenon özelliği varmış, uzunları yakarsan xenon far da yukarı kalkarak homojen bir ışık veriyormuş.

modus hea..yaw yawyaw..

İletiyi paylaş


Link to post
Cem Temizsoylu    1
Cem Temizsoylu

Modus ta xenon var mı yav?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.877
Selçuk Keleş
Modus ta xenon var mı yav?

:unknw: olmaz mıı ! sabit viraj aydınlatması bilem var.

post-5-1144871707_thumb.jpg

post-5-1144871923_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Mustafa Sarı    0
Mustafa Sarı

Arkadaşlar bişey soracam gerçi yeri ugunmu bilemyirum ama sorayım artık. komşumdan yeni mercedeslerde ampülün xenon işlevi ördüğünü öğrendim hatta kendi arabasına denemiş ballast falan takmadan direk olarak, yanmış fakat yuvası tam oturmamış falan. yani ballast olmadan çalıştığını iddia etti bende tabi olmaz öyle şey dedim ballast mutlaka vardır dedim. sizce sadece ampülle çalışan ve xenon gibi kuvvetli beyaz ışık veren ve hemde son model mercedeste yeralan bir sistem varmıdır?

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.877
Selçuk Keleş
Arkadaşlar bişey soracam gerçi yeri ugunmu bilemyirum ama sorayım artık. komşumdan yeni mercedeslerde ampülün xenon işlevi ördüğünü öğrendim hatta kendi arabasına denemiş ballast falan takmadan direk olarak, yanmış fakat yuvası tam oturmamış falan. yani ballast olmadan çalıştığını iddia etti bende tabi olmaz öyle şey dedim ballast mutlaka vardır dedim. sizce sadece ampülle çalışan ve xenon gibi kuvvetli beyaz ışık veren ve hemde son model mercedeste yeralan bir sistem varmıdır?

görmeden bişey demek zor. normal xenondur o. :unknw:

İletiyi paylaş


Link to post
Tolga Polat    0
Tolga Polat

En doğru bilgiyi verebilirim artık;

aracın farları hiç yanmadığında sellektör yaparsanız xenonlar yanıp sellektörü yapıyor..

kısalar yani xenonlar açıkken sellektör yapınca yine bi-xenon devreye giriyor.

kısalar yanarken uzunları yakınca yine bi-xenon devreye giriryor.

iç kısımdaki reflektörün aydınlatma özelliği yok, o sadece park lambasıymış..

bi de adaptif far var, xenonlar viraj içini aydınlatıyor. ayrıca belli bir hızın altında, direksiyonu çevirince, farın içinde kenarlara bakan bir ampul daha var, o ampul yanıp, sağa dönerken sağ iç kısmı, sola dönerken sol iç kısmı ayrı bir ampulle aydınlatıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.877
Selçuk Keleş

Bilgi için teşekkürler. Ben de o içteki yuvarlak şeyin ne olduğunu merak ediyordum, hiç uzun far gibi gelmiyordu zaten. Passatı incelemedim , otomobile göre uygulamalar değişebiliyor işte.

Yalnız halojen versiyonunda H7+H7 var, xenondaki gibi leğen park lambası yok. :unknw:

post-5-1145813185_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Yusuf Bayraktar    3
Yusuf Bayraktar

Bildiğim kadarıyla Xeonon farlar hemen yanmıyor. Yanması için 2-3 sn gerekiyor. Bunla sellektör yapınca farlar yanmakta geç kalmıyor mu? Ben farlar yanmıyorken sellektör yapınca içteki halojen lambalar yanıyor sanıyordum.

İletiyi paylaş


Link to post
Tolga Polat    0
Tolga Polat

xenonlar anında tüm kuvvetle devreye giriyor sellektörde. ampulün önce masmavi sonra yeşilimsi yanıp sonra beyazlaması gibi bir olay olmuyor, birek buz mavisi olarak açılıyor, sellektör yapınca da aynı renk tonuyla anında devreye giriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Tolga Polat    0
Tolga Polat

voltron

evet comfortline modellerde far daha değişi, senin dediğin gibi.

xenonda ek olarak o park lambasının arkasında bir lamba daha duruyor, fara yandan bakınca görünüyor, o da 50km'nin altındaki hızlarda direksiyon hareketine göre yanıp arabanın çevresine ışık veriyor. aynı anda xenon farların da yönü direksiyonun yönüne dönüyor.

başka merak edilen birşey varsa yardımcı olabilirim arkadaşlar. :good1:

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.877
Selçuk Keleş

köşe aydınlatması ve viraj aydınlatması var yani. Markası AL' mi acaba farın ?

İletiyi paylaş


Link to post
Tolga Polat    0
Tolga Polat
köşe aydınlatması ve viraj aydınlatması var yani. Markası AL' mi acaba farın ?

evet.. markasına bakmadım henüz, bakınca bilgi veririm...

İletiyi paylaş


Link to post
Cem Temizsoylu    1
Cem Temizsoylu

Selektör sorunu için colormatch xenon ampül mü kullanıyorlar acaba?

6000K olan xenon kit, ampülden dolayı 6000K dir, 4300K ampül kullanılarak 4300K lik kit elde edilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.877
Selçuk Keleş

Valeo üretiyor bi-xenon farları, ben de merak ediyorum, mail atalım ve soralım. Merruş pek gelmiyo foruma belki o mıncıklamıştır o farları. Şkinci sorunun cevabı ampullerle ilgili. Ballastın renk ile ilgisi yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Guest DRL   
Guest DRL

Cevaplariniz icin tesekkurler.

O zaman 4300K'lik H7 xenon kit ampullerini bendeki 6000K'liklerle degistirmek isteyen var mi? :exc1:

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.877
Selçuk Keleş
Cevaplariniz icin tesekkurler.

O zaman 4300K'lik H7 xenon kit ampullerini bendeki 6000K'liklerle degistirmek isteyen var mi? :exc1:

Şlan bırakmanda yarar var. http://www.geceucusu.com/index.php?showforum=5

İletiyi paylaş


Link to post
Mertol Kip    2
Mertol Kip
Merruş pek gelmiyo foruma belki o mıncıklamıştır o farları.

Ben o işlerden emekli oldum artık... birgün OEM xenon opsiyonu olmayan bir araba alırsam tekrar başlarım uğraşmaya...

O farlardan gördüm.. Ayrıntılı incelemedim ama ampuller falan D2S idi ve Gen 4 balast vardı farların üstünde.. Hatt tuareg lerde de benzer bir sistem vardı diye hatırlıyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Selçuk Keleş    1.877
Selçuk Keleş
evet bugün Mercedes CLK ve Renault Scenic bi-xenon farlarıyla oynadım biraz.

Her ikisinde de Xenon açıkken selektör yaptığında hem bi-xenon devreye giriyor hem de içteki halojen uzunlar yanıyor.

Hatta Scenic'te farlar kapalıyken sellektöre basılı tutarsan xenon+bi-xenon da devreye giriyor.

Bir de, Modus'ta çift xenon özelliği varmış, uzunları yakarsan xenon far da yukarı kalkarak homojen bir ışık veriyormuş.

Porsche Cayenne : Far kapalıyken sellektör yaparsan sadece uzun halojenler yanıyor. Açıkken bi-xenon + uzun yanıyor.

İletiyi paylaş


Link to post

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap