İçeriğe atla


Sararan ve matlaşan farları zımparalayıp, cilalayıp sıfır hale getirmek - 1


97 cevap var

#61
Çağlar Bayur

  • Üye
  • 8 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : Ford
  • Model : Mondeo Mk3
  • Şehir : İstanbul
http://urun.gittigidiyor.com/Meguiars-Plas...0QQidZZ15645341
Sanırım ilan linki bu.

#62
Murat Ş.

  • Üye
  • 323 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : Opel
  • Model : Vectra B
  • Şehir : Samsun
ewet ürün we satıcı o :rolleyes:

#63
Ali Demir

  • Üye
  • 4 Mesaj
  • Far : Halojen
  • Otomobil : Renault
  • Şehir : Hatay
gerek yok hepsi burda comda var. Ben denedim elle yaparsanız(megularisin padi) matlaşıyor. makinayla daha güzel oluyor.

#64
Mehmet Özkan

  • Üye
  • 33 Mesaj
  • Far : Halojen
  • Otomobil : Honda
  • Model : civic hb.
arkadaşlar yabancı forumalrı inceledim ve adamlar bu cilanın yetersiz olduğunu ve kısa sürede tekrar eski haline geldiğini söylüyor. Bunun içinde bu üründen daha pahalı olan ama kesinlikle daha iyi olduğunu söyledikleri birşey kullanıyorlarmış.

plexus plexi polish

http://www.plexuspla....com/about.html

Sanırım canım ülkemde yok. Bilen duyan var mı?

#65
Ahmet Kasapoğlu

  • Üye
  • 892 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : BMW
  • Model : 5.20 ia
Bu ürünü aylardır satıyorum. 1 seneye yaklaştı. Alıp uygulayan bütün müşteriler sonucun harika olduğunu belirtti. ve asıl önemli olan bugüne kadar tekrar eski haline geldi yada matlaştı falan gibi tek bir şikayet bile almadım. emin olun öyle bir problem olsa hemen geri dönüş olurdu.
Zaten meguiars ın ürünlerinde böyle bir problem çıkıcağınıda sanmıyorum. Bu uygulamayı oto koruma ile beraber yaptırdığınızda 1 sene garanti veriyorlar.

#66
Yasin Öcal

  • Üye
  • 171 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : Honda
  • Şehir : Elazığ
bu plastx ile farlarin içine uygulama yapsak nasil olur? yani iç tarafindan (gerekirse zımparalayarak) plastx uygulansa kararmasi geciktirilebilir mi? yada bir faydası olur mu? tabiş zararı olursa uygulanmaz ısıdan etkileniyosa zararlı olabilir

#67
İsmail Fidan

  • Üye
  • 42 Mesaj
  • Far : Halojen
  • Otomobil : Honda
  • Şehir : Denizli

Mesajı Gör23korg23, 27.3.2009, 3:51 tarihinde yazmış:

bu plastx ile farlarin içine uygulama yapsak nasil olur? yani iç tarafindan (gerekirse zımparalayarak) plastx uygulansa kararmasi geciktirilebilir mi? yada bir faydası olur mu? tabiş zararı olursa uygulanmaz ısıdan etkileniyosa zararlı olabilir

iç tarafından kastın reflektör degildir inşallah :p
eger far camının arka kısmından bahsediyosan kararma genelde reflektörden kaynaklanıyor.yani üzerindeki parlaklıgın gitmesi sonucu kararma oluşuyor.ama iç taraftanda plastX geçmenin bi zararı olcagını sanmıyorum

#68
Ahmet Kasapoğlu

  • Üye
  • 892 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : BMW
  • Model : 5.20 ia
eğer camları açmışsanız iç taraftan hafif cila atmanın hiç zararı olmaz. ama kararma gibi sorunları gidermez. çünkü kararma camın yapısında bozulma meydana geldiği için oluyor. yüzeysel değil yani.

#69
Yasin Öcal

  • Üye
  • 171 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : Honda
  • Şehir : Elazığ
yok tabiki reflektörü kastetmedim.. koruyucu olmasi acisindan düşünmüştüm gerekte yok galiba

#70
Mehmet Özkan

  • Üye
  • 33 Mesaj
  • Far : Halojen
  • Otomobil : Honda
  • Model : civic hb.

Mesajı GörBuTcHeR, 27.3.2009, 8:38 tarihinde yazmış:

Bu ürünü aylardır satıyorum. 1 seneye yaklaştı. Alıp uygulayan bütün müşteriler sonucun harika olduğunu belirtti. ve asıl önemli olan bugüne kadar tekrar eski haline geldi yada matlaştı falan gibi tek bir şikayet bile almadım. emin olun öyle bir problem olsa hemen geri dönüş olurdu.
Zaten meguiars ın ürünlerinde böyle bir problem çıkıcağınıda sanmıyorum. Bu uygulamayı oto koruma ile beraber yaptırdığınızda 1 sene garanti veriyorlar.


Sen söylüyorsan sorun yok :p
Dediğin gibi bozulma olsa hemen olumsuz yorumlar peşi sıra gelirdi:)


Benim farların alt kısmı sararmış ve matlaşmış. Üst taraflar iyi ama alt tarafla ortanın birleştiği yerde bir tabakanın yok olduğu anlaşılabiliyor. Üst taraf pürüzsüz, kaygan; orta pütürlü(geçiş bölgesi) alt taraf ise zımparalanmış gibi. Ayrıca akrilikte çatlamalarda var. Sanırım far yıkamadan gelen katkılı cam suları bu hale getirdi farı. Far yanıncada zerre şeklinde lekeler görünüyor far camında. Stopçu Altan usataya gideceğim bakalım ne diyecek. Farda çok net değil ama zerreler görülebiliyor.
edit: resim ekleme
Eklenen Resim: sol_far.jpg

Bu mesaj kanmet tarafından düzenlendi: 27.03.2009 - 20:56


#71
Ahmet Onur

  • Üye
  • 37 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : Ford
  • Model : MONDEO MK4
  • Şehir : Adana
Bende bugün itibari ile Butcher dan plastix sipariş ettim sağolsun gerekli zımparayıda yollayacak,hafta sonu uygulamayı yaparım büyük ihtimalle,benm farların birisi eski sahibi tarafından değiştirilmiş ve doğal olarak eski olan baya bi sarı gözüküyor gözüme,bakalım nasıl olacak sonuç....

#72
Yasin Öcal

  • Üye
  • 171 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : Honda
  • Şehir : Elazığ
plastx uygulanmadan önce kurulamak mı gerekiyor? ayrıca uygulama esnasında basinç olmalımı yoksa sadece yüzdeyden hafif hafif mi yapmalıyız.

#73
Ahmet Kasapoğlu

  • Üye
  • 892 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : BMW
  • Model : 5.20 ia
ben kendim matkabın ucuna takılıcak şekilde yuvarlak bir parça yaptım. süngeri bu parçaya yapıştırıp matkapla çok rahat uygulama yapılıyor. tavsiye ederim.

#74
Ahmet Onur

  • Üye
  • 37 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : Ford
  • Model : MONDEO MK4
  • Şehir : Adana
Eleman güzel anlatıyor,benim gibi bu işe gireceklere yardımcı olur belki :uuuw:



#75
Ahmet Onur

  • Üye
  • 37 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : Ford
  • Model : MONDEO MK4
  • Şehir : Adana
birde 15 liraya şöyle bi ürün aldım,far camları ve ufak tefek pasta işlemleri için kullanılabilir,gayet pratik bişi :)

Gönderilen Resim

#76
Mehmet Özkan

  • Üye
  • 33 Mesaj
  • Far : Halojen
  • Otomobil : Honda
  • Model : civic hb.

Mesajı Göronur746, 13.4.2009, 15:23 tarihinde yazmış:

birde 15 liraya şöyle bi ürün aldım,far camları ve ufak tefek pasta işlemleri için kullanılabilir,gayet pratik bişi :(


bu baya pratik birşeye benziyor. Nereden aldın ? Bende alayım bitane:)

#77
Ahmet Onur

  • Üye
  • 37 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : Ford
  • Model : MONDEO MK4
  • Şehir : Adana
Donanımhber forumlarını gezerken görmüştüm,linke tıklayıp bi siteye girdim ordanda havale yapıp aldım hemen...mailime bakayım adresi yazarım buraya...

#78
Mehmet Özkan

  • Üye
  • 33 Mesaj
  • Far : Halojen
  • Otomobil : Honda
  • Model : civic hb.
arkadaşlar en fazla 2000 zımpara bulabildim. 3000' i nereden buluyorsunuz??

#79
Mehmet Özkan

  • Üye
  • 33 Mesaj
  • Far : Halojen
  • Otomobil : Honda
  • Model : civic hb.
Bostancı Oto Sanayi de dolaşmadığım boyacı nalbur kalmadı. 3000 lik zımpara yok. En alası 2000 lik.! Birisi bana pasta, 4000 lik zımparadır dedi. Far üzerine pasta yapsak olur mu? :) Sonra da Meguiars PlastX uygulasak? Koca sanayide 3000 zımpara bulamadım. Koyunun olmadığı yerde keçiye yöneleceğiz sanırım. :D Birde Şnternette araştırdım; fiyat pahalı ama tek bulabildiğim burası. Hobi malzemeleri satan bir sitede 1000-2000-3000 set olarak kumaş var??
http://www.hobbytime.com.tr/web/detay.asp?...127&SID=563

#80
Ahmet Göker Derya

  • Üye
  • 179 Mesaj
  • Far : Xenon
  • Otomobil : Honda
  • Şehir : Ankara

Mesajı Görkanmet, 25.3.2009, 13:50 tarihinde yazmış:

arkadaşlar yabancı forumalrı inceledim ve adamlar bu cilanın yetersiz olduğunu ve kısa sürede tekrar eski haline geldiğini söylüyor. Bunun içinde bu üründen daha pahalı olan ama kesinlikle daha iyi olduğunu söyledikleri birşey kullanıyorlarmış.plexus plexi polishhttp://www.plexuspla....com/about.htmlSanırım canım ülkemde yok. Bilen duyan var mı?
1 seneden fazladır bu uygulamayı yapıyorum;uygulama yaptığım araç sayısı 100'ü geçti. Kimseden olumsuz bir yönde geri dönüş olmadı. Zaten uygulama yaptığım araçlara da 1 sene garanti veriyorum. Bahsini ettiğiniz ürün nasıldır bilemiyorum ancak meguiar's ile bu derece başarı elde etmişken riske girmenin alemi yok bence. Ayrıca meguiar's plastix adlı ürününe güveniyor ki bu sene headlight restoration kit adıyla yeni bir bir kit piyasaya sürdü. Kitin içerisinde de plastix,uygulama pedi ve mikrofiber bez bulunuyor.

Mesajı Gör23korg23, 9.4.2009, 18:50 tarihinde yazmış:

plastx uygulanmadan önce kurulamak mı gerekiyor? ayrıca uygulama esnasında basinç olmalımı yoksa sadece yüzdeyden hafif hafif mi yapmalıyız.
Uygulama yaptığınız pad hafif nemli olmalı. Yüzeye de orta derece bastırarak uygulama yapmalısınız.





1 Kullanıcı bu konuyu okuyor

0 üye, 1 ziyaretçi, 0 gizli üye